۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

دانشجوی شکنجه شده را در اتوبان رها کردند




کمیته گزارشگران حقوق بشر - دانیال اوجی دانشجوی محروم از تحصیل بهائی که در روز یک شنبه یک خردادماه ۹۰ توسط «نیروهای مسلح ناشناس» ربوده و در طول بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته بود، بعد از ظهر روز گذشته در "انتهای اتوبان همت" رها شد.

بر اساس این گزارش، دانیال اوجی دانشجوی محروم ازتحصیل بهائی و دانشجوی رشته‌ی کامپیوتر دانشگاه آنلاین علمی آزاد بهاییان در ساعت ۲۳ یک خرداد ۹۰ پس از خروج از منزل با خودرو شخصی‌اش توسط یک خودرو ناشناس متوقف شده و پس از ضرب و شتم به مکان نامعلومی منتقل و در طول سه روز بازداشت تحت انواع شکنجه جسمی و روحی از جمله "سوزاندن بدن با سیگار، استفاده از شوکر و آویزان کردن از پا و ضرب و شتم" قرار گرفته است.

این در حالی‌ست که مرتکبین این شکنجه‌ها خود را از «نیروهای غیر وابسته به وزارت اطلاعات» معرفی کرده و در طول بازداشت نیز به این دانشجوی محروم از تحصیل اعلام کرده‌اند که طبق دستور، قصد «اعدام انقلابی» وی را دارند و در یک محیط باز با ایجاد رعب و وحشت و تکرار «الله اکبر و شلیک هوایی» وی را مورد آزار و ارعاب قرار داده‌اند.

این "نیروهای ناشناس" در طول بازجویی های صورت گرفته در خصوص "ارتباط وی با نوید خانجانی و همچنین دانشگاه علمی آزاد بهائیان" مورد سوال و بازجویی قرار داده اند.
همچنین خبر می‌رسد در تمام مدت بازداشت وی با دستبند در یک "توالت گرفته و متعفن" نگهداری شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر