۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

تشکیل یک نهاد موازی با "شورای عالی فرهنگی" توسط خامنه‌ای




سای الاح طلب دیگربان : نام هیچ‌ یک از وزرای محمود احمدی‌نژاد در فهرست اعضای «شورای عالی مرکز الگوی اسلامی_ ایرانی پیشرفت» که از سوی علی خامنه‌ای به موازات شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شده٬ دیده نمی‌شود.
«مرکز الگوی اسلامی_ ایرانی پیشرفت» محصول «نشست اندیشه‌های راهبردی» است که علی خامنه‌ای از آذر ماه سال گذشته اداره مستقیم این نشست‌ها را برعهده دارد.

اعضای شورای عالی این مرکز٬ چند روز پس از برگزاری دومین نشست «اندیشه‌های راهبردی» از سوی رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شده‌اند که در میان آنها نام هیچ‌یک از وزرای دولت دهم دیده نمی‌شود.
آقای خامنه‌ای ریاست این مرکز و شورای نوپا را به صادق واعظ‌زاده سپرده و دیگر اعضای آن را به طور مستقیم انتخاب کرده است.

این مرکز در شرایطی از سوی رهبر جمهوری اسلامی راه‌اندازی شده که اهداف و وظایف آن براساس گفته‌ها و گزارش‌های چند ماه اخیر٬ با اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست احمدی‌نژاد تفاوت چندانی ندارد.

به نظر می‌رسد نارضایتی علی خامنه‌ای از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی و تلاش‌ تیم احمدی‌نژاد در ارائه «مکتب ایرانی» مهمترین عامل راه‌اندازی چنین مرکزی موازی با این شورا باشد.
هرچند اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم علی خامنه‌ای منصوب می‌کند٬ اما به نظر می‌رسد رهبر جمهوری اسلامی ترجیح داده با راه اندازی چنین مرکزی٬ دامنه نفوذ مستقیم خود را بدون رودررو شدن با نهادی‌های تصمیم‌سازی مانند مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی٬ گسترش دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر