۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

خامنه ای با هر دو پا در گل گیر کرده است




خامنه ای در جمع رییس و نمایندگان مجلس ارتجاع با بیان سخنانی که ظاهر ایجاد صلح و صفا بین قوه مجریه و مقننه را داشت، هر دو طرف را تهدید کرده و گفت: "هیچکس نباید به هیچوجه در انتخابات دخالت کند". وی به این طریق اذعان کرد که خود او با تقلب کنترل مجلس را در دست خواهد گرفت.
خامنه ای که با بالاگرفتن اختلافات درون حکومتی این بار با هر دو پا در گل گیر کرده، تلاش می کند با توپ و تشر زدن به مدعیان، احمدی نژاد را دو سال دیگر و آنهم با حذف آنچه که "جریان انحرافی" خوانده می شود، بر صندلی گماشتگی خود نگه دارد. وی که در پروژه یکدست سازی، قاشق اش به ته دیگ خورده، اکنون ناچار است برای حفظ جایگاه ولایت خود راه چاره ای را اندیشه کند. خامنه ای در این دیدار، عملکرد قوه مجریه را "خوب و مطلوب" توصیف کرد و در عین حال برای اعتبار بخشیدن به خود نیز، تاکید کرد که در سه دهه اخیر انتخابات "خوب و روشن و شفاف" برگزار شده است.
این در حالیست که تقلب انتخاباتی در سال 88 به اذن و رهبری خامنه ای، یکی از محورهای حمله به گماشته وی، احمدی نژاد است. مجلس ارتجاع هفته گذشته فاش کرد که دولت در این راستا در آستانه انتخابات، 9 میلیون رای را با پرداخت 720 میلیارد تومان خریداری کرده است و اکنون نیز به گفته پاسدار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه "جریان انحرافی از طریق پول و رانت خواری در حال یارگیری برای انتخابات" است.
محمد رضا باهنر، نایب رییس اول مجلس ارتجاع نیز حرفهایی زده است که جریان را روشن تر می کند. وی از سویی از جلسه "تلخ و دلگیر کننده" احمدی نژاد و لاریجانی در حضور "رهبر" سخن گفته و از سوی دیگر هم تمایل خامنه ای به ادامه کار دولت تا پایان دوره قانونی به شرط "فاصله گیری از جریان انحرافی" را کنار آن می گذارد. باهنر برای رد گم کنی از "انبوه خدمات مهم در دولت نهم و دهم" نیز یاد می کند.
با این حال، هیچ یک از این ترفندها گره ای را از مشکل " رهبر" حل نخواهد کرد. همه طرفهای ماجرا این بار با دستهای کاملا رو شده، یار گیری و باجگیری خواهند کرد. اعتراضات مردمی همانطور که خامنه ای به درستی اشاره کرد، "به چالشی در مقابل نظام "تبدیل شده و " به نظام و کشور ضربه" زده است.
معرکه "رهبر" و دولت و مجلس نشان می دهد که سهمگینی این ضربات بیشتر از تاب تحمل حکومت است.
  لیلا جدیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر