۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

آتش سوزی در پی افتتاح پروژه بنزین سازی پالایشگاه آبادان در حضور احمدی نژاد





خبرآنلاین: در جریان افتتاح فاز سوم واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان توسط محمود احمدی‌نژاد، اشکال فنی موجب انفجار و آتش سوزی در یکی از واحدهای این پالایشگاه شد.
در پی این رخداد، کاربران خبرآنلاین که در محل حادثه حضور دارند، با ارسال کامنت های خود اخبار غیررسمی تازه ای در اختیار خبرآنلاین گذاشتند. به گفته کاربری به نام امید آبادانی، همزمان با افتتاح بخش کت کراکر جدید توسط رئیس جمهور این واحد آتش گرفت که تا کنون(9:40 صبح امروز) 4 نفر آتش گرفتند و یک نفر فوت کرده است. همچنین کاربر بدون نامی هم این کامنت را نوشته است:"با کشته و زخمی شدن حداقل 8 نفر و آتش سوزی مهیبی که تا نزدیکی های ساعت 10 صبح هنوز مهار نشده است."
مهندس آبادانی هم این کامنت را نوشته است:"البته این آتش سوزی دقیقا در همان واحدی که توسط رییس جمهور افتتاح شد به وقوع پیوسته که تا کنون به کشته و زخمی شدن بیش از 8 نفر از کارگران پیمانکار این واحد منجر شده است."
گفته می شود در پی این حادثه دود غلیظی در پالایشگاه و بخش گسترده‌ای از شهر آبادان پراکنده شده ولی حریق ناشی از این انفجار تا ساعت 10 مهار شده است.
خبرآنلاین تاکید می کند که اظهارات یادشده غیررسمی است ولی شاهدان عینی می توانند اخبار خود از این حادثه را از طریق کامنت مطلب حاضر در اختیار ما بگذارند.
 
 
انفجار در پالايشگاه آبادان: احمدی نژاد و هيئت همراه سالم هستند
به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز سوم خرداد ماه همزمان با برگزاری مراسم افتتاحيه طرح بنزين سازی پالايشگاه نفت آبادان انفجار و آتش سوزی در يکی از واحدهای فرآيندی منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از کارکنان اين مجموعه شده است.
با وجود اين انفجار و آتش سوزی گاز در پالايشگاه نفت آبادان، هم اکنون دکتر محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری، هيئت همراه و برخی از خبرنگاران اعزامی در سلامت کامل به سر می برند.

صبح امروز علاوه بر افتتاح طرح بنزين سازی پالايشگاه نفت آبادان، کلنگ زنی طرح تثبيت و توسعه اين پالايشگاه نفت و افتتاح نيروگاه ۲۲۰ مگاواتی اين پالايشگاه نفت توسط سرپرست وزارت نفت به طور رسمی انجام شد.

پيگيريهای خبرنگار مهر نشان می دهد، نشتی گاز يکی از واحدهای فرآيندی پالايشگاه نفت آبادان عامل اصلی انفجار و آتش سوزی در اين پالايشگاه شده است ضمن آنکه انتشار گسترده گازهای سمی منجر به مسموميت و گازگرفتگی برخی از کارکنان شده است.
در حال حاضر آتش سوزی در سطح واحدهای منفجر شده به طور کامل مهار شده اما انتشار گسترده گازهای سمی منجر به مسموميت و گازگرفتگی کارکنان پالايشگاه آبادان و برخی از حاضران در اين پالايشگاه شده است.

به گزارش مهر، هدف از طرح توسعه‌ پالايشگاه نفت آبادان علاوه بر توليد بنزين سوپر با عدد اکتان ۹۳، توليد روزانه ۲۵۰ تن پروپيلن، ۳۳۰ تن خوراک گازی صنايع پتروشيمی و يکصد تن گوگرد است.

با اجرا و تکميل اين طرح ظرفيت توليد فرآورده‌های نفتی در قديمی‌ترين پالايشگاه نفت خاورميانه ۴۵ هزار بشکه به ظرفيت فعلی آن که حدود ۴۳۰ هزار بشکه است، افزوده خواهد شد.

پيش بينی می شد با راه اندازی کامل اين پروژه نفتی روزانه ۴.۵ ميليون ليتر بنزين به ظرفيت توليد کشور افزوده شود
 
انفجار در پالایشگاه آبادان دست‌کم دو کشته و ۱۴ زخمی برجا گذاشت
دقایقی پس از افتتاح رسمی واحد بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان توسط محمود احمدی‌نژاد، انفجار در فاز سوم این پالایشگاه دست‌کم دو کشته و ۱۴ زخمی برجا گذاشت.
خبرگزاری فارس اعلام کرده که «اشکال فنی» عامل این انفجار بوده٬ اما سایت تابناک نوشته که «هنوز در مورد چگونگی بروز این مسئله چیزی مشخص نیست و تحقیقات برای علت‌یابی آن آغاز شده است.»
این خبرگزاری همچنین اعلام کرده که این انفجار هیچ وقفه‌ای در برنامه‌های رئیس دولت دهم ایجاد نکرده است.
خبرگزاری مهر هم گزارش کرده که بر اثر این انفجار مراسم افتتاحیه ناتمام مانده است. این خبرگزاری تعداد کشته‌ها را دو نفر و تعداد‌ زخمی ها را ۱۴ تن اعلام کرده است.
روزانـه ۱۰ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه آبادان تولید می‌شود که با راه‌اندازی کـامل واحـد بنزین‌سازی این پالایشگاه این میزان به ۱۶ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.
پالایشگاه آبادان با پالایش روزانه ۴۱۵ هزار بشکه نفت خام و تولید بیش از ۲۵ درصد سوخت مورد نیاز کشور، مقام نخست را در تولید فرآورده‌های نفتی ایران دارد.
 
دستور ويژه احمدی نژاد پس از حادثه انفجار پالايشگاه نفت آبادان
مهر: با دستور دکتر محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری و سرپرست وزارت نفت يک فروند هواپيما برای انتقال مجروحان و حادثه ديدگان انفجار پالايشگاه نفت آبادان از تهران عازم اين شهر نفت خيز شد.
به گزارش خبرنگار مهر، با دستور دکتر محمود احمدی نژاد رئيس جمهور و سرپرست وزارت نفت يک فروند هواپيما برای انتقال مجروحان و مسمومان حادثه انفجار گاز در پالايشگاه ابادان از تهران به اين شهر پرواز کرد.

پيگيريهای خبرنگار مهر از حادثه آتش سوزی و انفجار طرح بنزين سازی پالايشگاه نفت آبادان نشان می دهد، نشت گاز در يکی از واحدهای فرآيندی پالايشگاه منجر به اين حادثه شده است.
صبح سه شنبه همزمان با حضور محمود احمدی نژاد برای افتتاح پروژه بنزين سازی پالايشگاه آبادان، بخشی از اين پالايشگاه دچار انفجار شد.

هنگامی که يک دستگاه برای تست در محل پروژه قرار گرفت دچار انفجار شد و تا اين لحظه ۱۲ نفر مجروح و دو نفر نيز کشته شده اند.

بلافاصله پس از اين انفجار، افراد حاضر در اين مراسم محل را ترک و هم اينک مراسم سخنرانی رئيس جمهور در محل باشگاه گلستان به پايان رسيده است.

اين حادثه بلافاصله با حضور ماموران آتش نشانی و HSE پالايشگاه آبادان مهار شد و مجروحين به بيمارستان نفت آبادان منتقل شده اند.

هم اکنون آتش سوزی در سطح واحدهای منفجر شده به طور کامل مهار شده است اما انتشار گسترده گازهای سمی منجر به مسموميت و گازگرفتگی کارکنان پالايشگاه آبادان و برخی از حاضران در اين پالايشگاه شده است.

هدف از طرح توسعه‌ پالايشگاه نفت آبادان علاوه بر توليد بنزين سوپر با عدد اکتان ۹۳، توليد روزانه ۲۵۰ تن پروپيلن، ۳۳۰ تن خوراک گازی صنايع پتروشيمی و يکصد تن گوگرد است.

با اجرا و تکميل اين طرح ظرفيت توليد فرآورده‌های نفتی در قديمی‌ترين پالايشگاه نفت خاورميانه ۴۵ هزار بشکه به ظرفيت فعلی آن که حدود ۴۳۰ هزار بشکه است، افزوده خواهد شد.

پيش بينی می شود با راه اندازی کامل اين پروژه نفتی روزانه ۴.۵ ميليون ليتر بنزين به ظرفيت توليد کشور افزوده شود.

دود سیاه آبادان را فرا گرفت / احتمال انفجار مجدد

خبرگزاری مهر: با مهار کامل آتش سوزی و انفجار در پالایشگان نفت آبادان، بار دیگر یک یک دود و هاله سیاه این پالایشگاه نفت را فرا گرفته است.
پیگیری خبرنگار مهر از آبادان نشان می دهد در یکی از مشعلهای پالایشگاه آبادان به طور غیر طبیعی نفت خام در حال سوزاندن است که سوختن این مواد منجر به ایجاد یک دود سیاه در اطراف پالایشگاه شده است.
از سوی دیگر، همزمان با خروج رئیس جمهور از پالایشگاه آبادان، نیروهای امنیتی مدیریت پالایشگاه آبادان را برای بررسی دلایل حادثه بر عهده گرفته اند.
به گفته یکی از مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، علت اصلی حادثه نشت گاز از واحد گاز مایع پالایشگاه نفت آبادان بوده است.
در همین حال، با حضور نیروهای امنیتی بررسی دلایل ایجاد این حادثه آتش سوزی در سطح پالایشگاه آغاز شده، این در حالی است که با توجه به نامشخص بودن دلایل انفجار، احتمال آتش سوزی و انفجار مجدد در این پالایشگاه قدیمی وجود دارد.
 

احمدی نژاد: آماده ایم صنایع نفتی ملتها را نوسازی کنیم

ایسنا: دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز سه‌شنبه بعد از شركت در مراسم افتتاح مرحله اول طرح نوسازي فاز سوم پالايشگاه آبادان در جمع كاركنان اين پالایشگاه اظهار كرد: ‌خوشبختانه صنعت نفت كشور با شتاب روزافزون در حال پيشرفت است.
رييس‌جمهور تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد صنعت تمام كشورهاي اسلامي و صنعت نفت كشورهاي توليد كننده نفت را نوسازي كند.
 

کاتوزیان: انفجار پالایشگاه آبادان را هشدار داده بودم

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه انفجار رخ داده در پالایشگاه آبادان عمدی نبوده است، گفت: پیش از این به مسئولان پالایشگاه متذکر شده بودم که در صورتی که با شرایط موجود پالایشگاه راه اندازی شود احتمال خطر وجود دارد.
حمید رضا کاتوزیان در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجار رخ داده در مراسم افتتاح پروژه بنزین سازی پالایشگاه آبادان در حضور رئیس جمهور که چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت، گفت: این انفجار خرابکاری و یا کاری عمدی نبوده و صرفا به دلیل عدم آمادگی پالایشگاه برای افتتاح بوده است.
وی تاکید کرد: پالایشگاه با شرایطی راه اندازی شده بود که پیش بینی می شده با خطراتی همراه باشد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق اخباری که به ما رسیده در این حادثه 17 نفر مجروح و یک نفر کشته شده و حادثه پس از افتتاح توسط رئیس جمهور بوده است.
به گزارش مهر، صبح امروز همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان انفجار و آتش سوزی در یکی از واحدهای فرآیندی این واحد پالایشگاهی منجر به کشته و مجروح شدن کارکنان این مجموعه شد.
پس از انجام مراسم رونمایی از نماد طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان توسط رئیس جمهور، انفجار یکی از واحدهای فرآیندی منجر به آتش سوزی، انفجار و انتشار دود غلیظ در سطح پالایشگاه نفت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر