۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

حل احمدی نژادی مُعضَل بیکاری




وعده های شیرین و تو خالی پاسدار احمدی نژاد قبل از نمایش انتخاباتی و نیز هنگامه ریاستش در مقام گماشته ولی فقیه، چنان مورد تمسخر توده های مردم و نیز مخالفان وی قرار گرفته که این بار ماموران وی به نیابت از او مجبور به تغییر فُرم برای دلپذیرتر کردن این وعده ها شدند.
معاون اول احمدی نژاد روز دوشنبه 9 خرداد، در غیاب احمدی نژاد به کلنگ زنی سد گرین نهاوند رفته بود از ادعای دولت احمدی نژاد برای ایجاد 5/2 میلیون فرصت شغلی سخن گفت. با نزدیک شدن به نمایش انتخاباتی مجلس ولی فقیه، روزهای آینده شاهد این گونه ادعاهای پوچ خواهیم بود.
وی این ادعا را در تکمیل طرح فوق بیان می کند و بلافاصله می گوید «البته باید بدانید که فرصت شغلی با شغل متفاوت است».
در حالی که دولت پاسدار احمدی نژاد از ارائه آمارهای واقعی مربوط به بیکاری و اشتغال طفره می رود، اما مرتب در حال دادن شعار و ارایه طرح برای حل معضل بیکاری است. طرحهای تاکنونی باند احمدی نژاد نه تنها به کاهش  بیکاری نیانجامیده بلکه آن را افزایش داده است. برای نمونه طرح ایجاد بنگاههای زود بازده که با سر و صدای فراوان و صَرف هزینه زیاد به اجرا گذاشته شد، بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی رژیم، هیچگونه بازدهی اقتصادی نداشته و بیکاری را کاهشی نداده است.
یک نمونه از آمارهای غیر واقعی که اخیرا موجب اعتراض برخی از مجلس نشینان شد، آمار اشتغال در پارس جنوبی واقع در استان بوشهر است. دولت ادعا کرده بود که 95 هزار نفر در پارس جنوبی مشغول به کار هستند . یکی از مجلس نشینان به نام پور فاطمی، که عضو کمیسیون اجتماعی مجلس است روز 3 خرداد، به این آمار اعتراض نموده و می گوید:«آمار اشتغال دولت غیر واقعی است و باید از آقای احمدی نژاد بپرسیم این آمار غلط را از کجا می آورد است؟»

  زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر