۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

اعتصاب و تجمع کارگران ساسان در محوطه کارخانه




از صبح امروز سه شنبه دهم خرداد ماه کارگران کارخانه ساسان در اعتراض به عدم رسیدگی به خواستها و مطالات خود و اخراج نماینده هایشان دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه اقدام به برپایی تجمع اعتراضی کرده اند. به گزارش "اتحادیه آزاد کارگران ایران"، کارفرمای این کارخانه صبح دیروز از ورود سه تن از نماینده های کارگران به نامهای حسین مرزبان، حسین الهیار و مهندس سعید رستمی به کارخانه جلوگیری کرد و به آنان اعلام نمود شما حق نداشتید به مدیریت کارخانه مراجعه کرده و خواستهای کارگران را مطرح  کنید. این کارگران هر کدام ۱۸ سال سابقه کار دارند.

بدنبال واگذاری کارخانه ساسان به شخصی به نام یغماییان در آذر ماه ۸۸ ، این کارخانه در سال ۸۹ حدود ششصد نفر از کارگران قراردادی خود را اخراج کرد و از سال گذشته با تمام شدن دوره شورای کارخانه اجازه تشکیل شورا در این کارخانه را به کارگران نداد. در طول این مدت کارفرمای این کارخانه بدون پرداخت هزینه ایاب و ذهاب کارگران سرویسهای رفت و آمد آنان را قطع کرده است، همچنین ناهار کارگران را نیز بدون پرداخت هزینه ناهار به کارگران قطع نموده و در رابطه با پرداخت سنوات کارگرانی که بازنشسته می‌شوند فقط میزان حقوق آنان را مبنای پرداخت سنوات قرار داده است، این در حالی است که قبلاً سنوات کارگران بازنشسته با احتساب کل دریافتی کارگران محاسبه و پرداخت میشد.
در طول هفته‌های گذشته کارگران کارخانه ساسان با انتخاب نماینده هایی به مدیریت کارخانه مراجعه و طی مذاکراتی که در این مدت انجام گرفته بود خواستهای خود را در ۲۲ بند مطرح کردند اما کارفرما به جای رسیدگی به خواستهای کارگران صبح دیروز از ورود سه نفر ازنماینده های آنان به کارخانه جلوگیری کرد.
کارخانه ساسان پس از  روی کار آمدن رژیم ابتدا تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار داشت که از طریق این بنیاد به جامعه الزهرا واگذار شده بود و نهایتاً در آذر ماه سال ۸۸ از جامعه الزهرا به شخصی به نام یغماییان واگذار شد و از آن تاریخ اخراج کارگران کارخانه ساسان آغاز شد بطوریکه در حال حاضر در بخش تولید این کارخانه فقط ۲۲۰ کارگر مشغول بکار هستند.

اعتصاب و تجمع کارگران کارخانه ساسان تا لحظه مخابره این خبر (ساعت ۱۰/۳۰ ) همچنان ادامه دارد و کارگران مصرانه خواهان بازگشت بکار نماینده های اخراجی خود و تحقق مطالبات شان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر