۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

کارگران نساجی مازندران در ادامه اعتراضات خود، مقابل استانداری تجمع کردند




کارگران نساجی مازندران در ادامه اعتراضات خود، برای احقاق حقوق ومطالبات معوقه شان، از صبح روز چهار خردادمقابل استانداری مازندران تجمع کردند.

به گزارش مازندنومه روز چهارشنبه حدودصد نفر ازکارگران نساجی مازندران جلوی استانداری مازندران اجتماع کردند. بنا به همین گزارش کارگران پلاکاردی دردست داشتند که روی آن نوشته شده بود: :"ما کارگران نساجی مازندران خواهان ده ماه حقوق و معوقه های سال ٨٨ هستیم".

یکی از کارگران تجمع کننده به خبرنگار مازندنومه گفت:در حالی که ما
۱۰ ماه حقوق عقب افتاده داریم،یکی از نمایندگان قائم شهر حدود ۱۵۰ نفر از وابستگان خود را استخدام کرده و برای کار به نساجی فرستاده است.

معاون استانداردر راستای فرونشاندن خشم کارگرانی که قریب یکسال حقوق دریافت نکرده اند، به آنان وعده پیگیری خواسته هایشان را داد و در پایان کارگران را دعوت به آرامش کرد.

خبرگزاری حکومتی ایلنا در رابطه با تجمع اعتراضی کارگران نساجی مازندران نوشت:

بدنبال عدم پاسخ گویی مناسب مسئولان قائمشهر و همچنین مدیرعامل نساجی مازندران صبح امروز تعداد کثیری از کارگران با تجمعی آرام وبا در دست داشتن پارچه ای خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و رسیدگی به اوضاع کارخانه نساجی مازندران شدند.

دراین تجمع اعتراض آمیزتعدادی از کارگران درگفتگویی با ایلنا با ابراز نگرانی از وضعیت معیشیتی خود وخانواده هایشان خواهان پیگیری وجدیت استاندارمازندران در برخورد با کسانی شدند که تا کنون علیرغم وعده ها به تعهدات خود عمل ننموده اند.

براساس این گزارش یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود گفت :طبق آخرین قراری که با فرماندار قائمشهر انجام پذیرفت کارفرما متعهد شده بود با پرداخت حقوق بصورت ماهانه وهردوماه یکبار نیز با پرداخت معوقات ،بدهی به کارگران را به صفر برساند ولی متاسفانه تا کنون کارگران نساجی مازندران حقوق آذر،دی،بهمن،اسفندوپاداش سال ٨٨ و ٨
۹ و حقوق فروردین واردیبهشت ودوسال بن کارگری را نیز دریافت نکرده اند وعلیرغم کشمکش ها کارفرما معتقد است که این تعداد از کارگران باید در لیست بیمه بیکاری قرار بگیرند واین راه حلی که از سوی کارفرما پیشنهاد میدهد نوعی قانون گریزی وشانه زیر تعهدات خالی کردن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر