۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

چوبه های دار ولی فقیه در انتظار اجرای حکم اعدام






در حالی که سراپای رژیم را بحران گرفته، چوبه های دار، شلاق و شکنجه از حرکت باز نمی ایستند. تشدید خشونت و افزایش سرکوبی همراه با افزایش اعدام، بیانگر وضعیت نامتعین و متزلزل رژیم است. رژیم برای رهایی از بحران و مهار جنگ و جدال برای شراکت در قدرت، با سرکوب بیشتر ایجاد ترس می کند تا مبادا کنشگران اجتماعی شکاف در قدرت را به فرصت برای حرکت اجتماعی تبدیل کنند.
بر اساس خبرهای منتشر شده، حکم اعدام 5 تن از زندانیان سیاسی در اهواز توسط دیوان عالی رژیم تایید و ابلاغ شده است. این 5 زندانی سیاسی در سال 2011 دستگیر شده اند.
5 زندانی سیاسی، هاشم شعبانی نژاد، هادی راشدی، سید یابر البوشو و سید مختار البوشو بعد از انقلاب ضد سلطنتی در سال 1357 متولد و دارای تحصیلات عالی هستند. همچنین این زندانیان سیاسی در مدت اسارت در سیاهچالهای رژیم به شدت شکنجه و مورد آزار و اذیت برای گرفتن اعتراف علیه خود شده اند.
از طرف دیگر دو جوان به نامهای زانیار و لقمان مرادی زیر حکم اعدام قرار دارند. خانواده های این دو زندانی که از اهالی مریوان هستند، برای نجات جان فرزندان خود از همه نهادهای مدافع حقوق بشر و اهالی مریوان کمک خواسته اند.
تشدید خشونت و سرکوب نشاندهنده قدرت و ثبات رژیم نیست، بر عکس نشان از لرزش و شکاف در حکومت است. همه این جنایتها در حالی صورت می گیرد که مجمع عمومی ملل متحد در ماه گذشته قطعنامه ای در محکومیت نقض فاحش حقوق بشر در ایران به تصویب رساند. رژیم ایران بیش از هر زمان در مجامع بین المللی رسوا و در افکار عمومی ایزوله شده است. بر همین منظر از تمامی راههای ممکن برای فشار به رژیم جهت لغو حکم اعدام باید تلاش کرد.زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر