۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

متهم اصلی، گرداننده این کشتارگاه است


اشک تمساح اعضای باندها، نهادها و ارگانهای رسمی جمهوری اسلامی برای سلامت و بهداشت مردم، تنها سودی که تاکنون داشته، افشا شدن واقعیتهای اسفباری است که دستان همگی آنان در شکل دادن به آن دخیل بوده و تاکنون پنهان نگه داشته می شده است.
رحمت ‌الله نوروزی٬ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ارتجاع، کود و سموم شیمیایی تقلبی و از رده خارج شده وارداتی در کشاورزی را مانند "تزریق سرطان در معده" خواند. وی بی توجهی و اهمال در انجام وظایف از سوی "مسوولان" را که به جای نابود کردن، این محصولات آلوده را بین مردم توزیع می کنند، علت این امر خواند. یکماه پیشتر، محمد دهقان٬ عضو هیات رییسه مجلس، نیز عامل یک‌ سوم سرطانها در کشور را محصولات کشاورزی سمی اعلام کرده بود.
بنابر بررسیهای موجود، کالاهای بی ‌کیفیت چینی٬ پارازیتها٬ آلودگی هوا و محصولات کشاورزی آلوده، چهار منبع اصلی افزایش بیماری سرطان در ایران را تشکیل می دهد.
از سوی دیگر، محمدجواد نظری ‌مهر، عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع، از کیفیت پایین داروهای تولید داخلی که سبب سلب اعتماد پزشکان به تولید داخل می ‌شود، انتقاد کرد. وی از "عدم نظارت" در واردات محصولات گله کرد و "فقدان مدیریت مسوولان" و نه تحریمها را عامل اصلی توصیف کرد.
پیشتر، احمدی نژاد در لاف زدنهای معمول خود در نمایشی به نام "جشنواره تحقیقاتی رازی" در حالیکه انسان را "گل سر سبد هستی" می خواند، بر رشد علمی در حوزه پزشکی و سلامت در دولت خود تاکید کرد. وی بعد از فرمایشات بسیار بدون هیچگونه برنامه عمل، به دادن یک راه حل بهداشتی اکتفا کرد: "ایستادن قاطعانه در برابر فرزند و داماد فلانی که خواست دارو و یا مواد غذایی که مضر سلامت جامعه است، وارد کشور کند ".
وضعیت بهداشت و درمان برای مردم زحمتکش ایرانی هر روز بدتر از روز پیش می شود. جان هزاران نفر در خطر مرگ قرار دارد و یا جان خود را از دست می دهند. براساس آمارهای رسمی، سالانه بیش از ۸۵ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می ‌شوند. این حالیست که علاوه بر عدم امکانات درمانی، معالجه این بیماریها مخارج کمر شکنی نیز برای مبتلایان دارد. همچنین، بنا بر گزارشها، هر سال ۴۵ هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌ دهند. میزان متانول بالا در بنزین تولید شده در داخل ایران و آزبست‌ موجود در لنت ترمزهای غیراستاندارد چینی از مهمترین عوامل مسمومیت هوای تنفسی برآورد شده است.
طبق گزارشها و آمارهای منابع رسمی بین المللی، اولویت حوزه سلامت در کشورهای پیشرفته دنیا در رتبه‌ های اول تا سوم قرار دارد و اولویت سلامت در کشورهای همسایه ایران و خاورمیانه در رتبه ‌های چهارم تا پنجم است. تحت حکومت ولی فقیه، ایران از رتبه پانزدهم نیز رد شده است. همچنین به لحاظ سلامت و بهداشت جهانی، همه ساله جمهوری اسلامی سیر نزولی طی کرده و در آخرین گزارش که مربوط به سال 88 است، در رده 132 قرار گرفته است.
در سال گذشته 578 نفر در ایران اعدام شده اند و هزاران نفر در اثر تصادفات رانندگی، آب و هوای بد و عدم رسیدگی پزشکی و بسیاری عوامل قابل پیشگیری دیگر جان باخته اند. مردم ایران کل نظام جمهوری اسلامی را مسوول این وضعیت اسفبار می دانند. متهم اصلی، گرداننده این کشتارگاه است.لیلا جدیدی






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر