۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

پر کردن زرادخانه دیکتاتورها از ثروت مردم ایران


در کشمکش باندهای مجلس نشینان و طرفداران احمدی نژاد خبر تصویب کمک 4 میلیون دلار از درآمد نفتی ایران برای کمک به کشورهای آفریقایی علنی شد. روزنامه جهان اقتصاد به تاریح 2 بهمن خبری از خبرگزاری «خانه ملت» در رابطه با تصویب این کمک میلیونی توسط هیات وزیران درج نموده است.
این بار هم دولت احمدی نژاد با تصویب این بحشش بزرگ به همپالگیهایش در دیگر نقاط جهان، بدون وارد کردن نظرات مجلس نشینان، بر بی اهمیت بودن جایگاه مجلس صحه گذاشت. محمد رضا خباز، یکی از مجلس نشینان، تصویب پرداخت 4 میلیون دلار از درآمد نفت به سه کشور آفریقایی از جمله زیمبابوه و آفریقای مرکزی را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده که این مصوبه خلاف قانون است. وی مدعی است این تصمیم باید به مصوبه مجلس برسد. این مجلس نشین توسری خورده می گوید:«در شرایطی که کل درآمد سالانه وزارت نفت در بودجه، 16 میلیون دلار است چگونه می توان 4 میلیون دلار آن را به این سه کشور بخشید». (خبرگزاری خانه ملت، دوشنبه 2 بهمن)

کمکهای بی دریغ از جمله هزینه کردن 500 میلیون دلار در بخش برق سوریه ، یک میلیارد دلار وام با بازپرداخت آسان به سوریه، امضای یک «خط اعتباری یک میلیارد دلاری» با بشار اسد، ارسال سلاح، مهمات برای حفظ دیکتاتوری بشار اسد، کمک به نوری المالکی و حزب الله لبنان و.... را باید به 4 میلیون تصویب شده برای کشورهای آفریقایی حامی رژیم اضافه کرد.
گشاده دستی رژیم در خارج از مرزها در ادامه سیاست صدور بحران به خارج از مرزها و ادامه تشنج زایی و بحران در منطقه است. این بَذل و بخششها در حالی انجام می شود که فقر و تنگدستی در بین مردم ایران افزایش پیدا کرده و پایوران رژیم از شورش مردم نگرانی خود را پنهان نمی کنند.
پاسدار عبدالرحیم افروغ از سرکردگان بسیج می گوید:«دشمن تلاش دارد پابرهنگان جامعه را به خیابان بکشد». وی اضافه می کند:«در فتنه احتمالی سال 92، به خانه فرستادن پابرهنگان به مراتب سخت تر از به خانه فرستادن نخبگان سیاسی خواهد بود.»(فارس، سه شنبه 3 بهمن)
سرمایه گذاری رژیم در خارج از مرزها از سیاست همیشگی برای کاهش فشار بحران سرنگونی و سرکوب شورش مردمی در داخل است.


زینت میرهاشمی





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر