۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

پزشکان «غیر بشاریون» زیر تیغ استبداد


انتقاد به بشار اسد در رابطه با کشتار مردم سوریه برای ایرانیان در ردیف جرایمی قرار می گیرد که باید بهای آن را بپردازند. گروهی از پزشکان به دلیل نوشتن نامه انتقادی به بشار اسد مورد غضب ماموران جمهوری اسلامی قرار گرفته و از شرکت در انتخابات نظام پزشکی محروم و رد صلاحیت شدند.
در مهر ماه سال جاری حدود 200 تن از پزشکان ایران طی نامه ای به بشار اسد از وی خواسته بودند که «با توجه به سوگند پزشکی که خورده طوری عمل کند که دستش به خون مردم آلوده نشود».
پایگاه اینترنتی العربیه به تاریخ 27 دی، به نقل از یک عضو انجمن اسلامی جامعه پزشکی که روزنامه بهار آن را پوشش داده نوشته است:«ملاک تایید صلاحیت این است که «بشاری» هستید یا نه.» انتخابات در سازمان نظام پزشکی که در اصل نهادی صنفی باید باشد با دخالت مستقیم رژیم خصلت انتخابی خود را از دست داده است. عضو کمیسیون بهداشت و درمان محلس اعلام کرد که «فضای انتخابات نظام پزشکی نباید به گونه ای باشد که هر کس بتواند وارد شود».
بر اساس خبر روزنامه بهار، «محافظه کاران گفته اند پزشکانی که به زعم آنها "غیر بشاریون" هستند حق شرکت در این انتخابات را ندارند.» نامه اعتراضی عده ای از پزشکان عبور از خط قرمز رژیم در حمایت از بشار اسد است.
دیکتاتوری بشار اسد علاوه بر کشتار بی رحمانه مردم سوریه و خراب کردن خانه های مردم، هزینه سنگینی برای مردم ایران داشته است. کمکهای بی دریغ تسلیحاتی، نفتی، مالی، کارشناسی و... برای حفظ دیکتاتوری بشار اسد توسط رژیم، از جیب مردم ایران و بر خلاف میل آنها هزینه می شود.
 زینت میرهاشمی






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر