۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

نمایندگان مجلس حریف حامیان مرتضوی نیستند




روز گذشته (چهارشنبه) طرح استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تریبون مجلس آخوندی اعلام وصول شد. این طرح توسط 18 نماینده مجلس به دلیل آنچه آنها "بی توجهی به قانون و قانون ستیزی در نصب و عدم عزل سعید مرتضوی از مسئولیت صندوق تأمین اجتماعی" می دانند، تهیه و به هیات رییسه مجلس ارایه کرده اند.
این درحالی است که پس از صدور دومین رای دیوان عدالت اداری که انتصاب مرتضوی را غیرقانونی دانسته بود، او روز دوم بهمن توسط هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از مدیر عاملی عزل شد، اما پس از یک روز بار دیگر با حکم محمد رضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد با عنوان سرپرست به این سازمان بازگشت و در مقام خود ابقا شد.
دولت احمدی نژاد در دور زدن قانون و سردواندن نمایندگان مجلس آخوندی ید طولایی دارد. علی مطهری یکی از طراحان طرح استیضاح، در مورد جلسه ای که بین مجلسیان و وزیر کار تشکیل شده بود، توضیح داده که "شیخ الاسلامی قول داده بود سه شنبه مشکل حل شود". و ادامه می دهد: "
انتظار این بود که فرد دیگری منصوب شود اما این اتفاق نیفتاد، حتی در صورتجلسه به صورت مکتوب این موضوع آورده شده و افراد حاضر در جلسه امضا کردند اما تحقق پیدا نکرد."
زیرا روز بعد هیات دولت 
وظایف، اختیارات و مسئولیت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نصب و عزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تامین اجتماعی را به معاون اول رییس جمهور تفویض کرده و راه استیضاح وزیر کار را توسط مجلس بست. با این حساب تلاش نمایندگانی که نماد ذوب در ولایت خود را تنها در مخالفت با مرتضوی و کشاکش با دولت بر سر او گذاشته اند، طرح استیضاح وزیر کار آنها فعلن بیهوده از کار درآمده است. زیرا اینبار مرتضوی نه توسط وزیر بلکه با دستور رحیمی به این سمت منصوب شده و در قانون رژیم ولایت فقیه امکان استیضاح چنین مقامی هم پیش بینی نشده است.
واینگونه احمدی نژاد نشان می دهد که تعدادی پاسدار و امنیتی که توسط شورای نگهبان به مقام نمایندگی مجلس برگزیده شده اند، ناتوان تر از آنی هستند که بتوانند بر او و تیم دولت حتا بر سر یک مقام میانی مدیریتی غلبه کنند. جلسات مخفی لاریجانی و تعدادی از نور چشمی های مجلس با دولت و توافق های پشت پرده، نشانگر هیچکاره بودن این زینت المجالس ها ست. به همین دلیل تلاش آنان برای به بازی گرفته شدن محلی از اِعراب ندارد.
جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر