۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

آیا آلودگی هوا هم کار دشمن است؟





روز شنبه 16 دی، مدارس، مراکز آموزشی، ادارات دولتی و بانکها تعطیل اعلام شد. تعطیلی یک روزِ کاری ساده ترین راه با کمترین هزینه، راهکار رژیم ولایت فقیه است. این راه حل که شیوه ای رایج در برابر آلودگیهای مرگبار شده است در حالی ارائه می شود که صدای نعره های پایوران رژیم در وصف کشور گل و بلبل گوش فلک را کَر کرده است.
مشاور وزیر بهداشت از مرگ هزاران تن در اثر آلودگی هوا فقط در سال گذشته خبر داد. وی شمار کسانی را که در سال گذشته در اثر آلودگی هوا فقط در تهران فوت کردند 4460 تن اعلام کرد. اگر آمار کسانی که در اثر تنفس در هوای آلوده به بیماریهای گوناگون دچار می شوند و همچنین اثرات هوای آلوده در زندگی مردم در دراز مدت را به آمار فوق اضافه کنیم، وضعیت فاجعه بار سلامت و بهداشت مردم ایران و به ویژه در تهران، آشکار تر می شود.
در روز شنبه در حالی که آلودگی هوا نشانه بی کفایتی رژیم را نشان می داد، احمدی نژاد یک مخزن گازی که به گفته او بزرگترین مخزن گازی در خاورمیانه است را در قم افتتاح کرد. در رویدادی دیگر، پاسدار قاسمی، وزیر نفت، از پروژه های جدید نفتی خبر داد. وی روز شنبه 16 دی از ساخت طرحهای مختلف نفت، گاز و پتروشیمی به صورت هفتگی خبر داد. بر همین منظر می توان حدس زد که از این پروژه های جدید هفتگی چه سودهای هنگفتی نصیب سپاه پاسداران می شود.
احمدی نزاد سپاه پاسداران را نفتی کرد و بزرگترین پروژه های نفتی را به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار کرد. سپاه پاسدران در همه بخشهای نفت و گاز حضور دارد.
در هفته پیش خبری در رسانه ها مبنی بر «برداشت 28 میلیارد تومان از بودجه زلزله زده ها برای مخارج نهاد ریاست جمهوری» پخش شد. مبلغ فوق از محل منابع در نظر گرفته شده برای «جبران خسارتهای ناشی از وقوع حوادث طبیعی و سوانح پیش بینی نشده» به جیب ایادی احمدی نژاد واریز شده است و این در حالی است که زلزله زدگان در شرایط بسیار بدی در سرمای زمستان به سر می برند. احمدی نژاد چندی بعد از زلزله عوامفریبانه قول ساختن سریع خانه برای زلزله زدگان را داده بود. اکنون بخشی از بودجه برای زلزله زدگان به جیب باند احمدی نژاد در نهاد ریاست جمهوری ریخته شده است.
شرایط هشدار دهنده آلودگی هوا و مرگ و میز ناشی از آن محصول سیاستهای خرابکارانه رژیم است. جان آدمی برای این رژیم ارزشی ندارد به همین دلیل هیچ پروژه ای طولانی مدت برای بهبود شرایط انجام نمی دهد. پایین بودن جایگاه بهداشت، درمان و عمران در اختصاص بودجه، بی ارزش بودن جان انسان و وضعیت بهداشت را در حکومت ولایت فقیه نشان می دهد.زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر