۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

نوبت آقایان رسید!پنج مدل موی مردانه به آرایشگاه‌ها ابلاغ می‌شود



مصطفی گواهی٬ رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران از ابلاغ قریب‌الوقوع پنج مدل موی مردانه «ایرانی» به آرایشگاه‌های سراسر کشور خبر داد.
به گزارش دیگربان، آقای گواهی روز شنبه (۳۰ دی) به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفته این مدل مو‌ها «کاملا متناسب با فرهنگ و منزلت مردان ایرانی است.»
وی زمان دقیق ارائه این پنج الگوی مو را اعلام نکرده و نگفته که آیا آرایشگاه‌های مردانه موظف به رعایت این الگو‌ها هستند یا خیر.
مدل‌های موی مردانه ایرانی با تائید وزارت ارشاد برای نخستین بار ۱۳ تیر ماه سال ۱۳۸۹ در همایش روز «عفاف و حجاب» رونمایی شده بود.
وزارت ارشاد این مدل مو‌ها را با هدف جلوگیری از ترویج مدل‌های غربی و شرقی مو و با همکاری اتحادیه آرایشگران و برخی نهادهای آموزشی تهیه کرده است.
در سال‌های اخیر موضوع مدل موی مردان از جمله مباحث جنجال برانگیز بوده به طوری که پلیس با آن دسته از جوانانی که از مدل موی «غربی» استفاده می‌کنند برخورد می‌کند.
پلیس ایران که نظارت بر آرایشگاه‌های مردان و زنانه را بر عهده دارد، تا به حال ضوابط و مقررات متعددی را به اجرا گذاشته تا آرایشگران را وادارد از کوتاه کردن موی زنان و مردان به سبک مدل‌های غربی اجتناب کنند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر