۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

خبر رسانی جرمی بزرگ و نابخشودنی



روز گذشته (چهارشنبه) وزارت بدنام اطلاعات رژیم آخوندی با انتشار بیانیه ای به موج جدید دستگیری و سرکوب خبرنگاران پرداخت و با آب و تاب خبر داد که "موفق به کشف یکی از بزرگترین شبکه‌های رسانه‌ای متصل به اردوگاه رسانه‌ای استکبار گردیده" است.
رژیم جمهوری اسلامی که از خبر رسانی و آگاهی مردم از اتفاقات داخل کشور بسیار نگران است، مدتهاست که به شیوه های مختلف خانواده کارکنان شبکه های خبری خارج کشور را تحت فشار قرار می دهد تا وابستگان آنان را وادار به خروج از این شبکه ها و یا عدم همکاری کند. به همین دلیل، خبر دستگیری و آزار و اذیت وابستگان و خانواده های کارکنان شبکه های خبری ای همچون، "بی‌بی‌سی" و "رادیو فردا" به مطبوعات کشیده شده است. همچنین، دستگاه کثیف دروغ پراکنی رژیم آخوندی اقدام به انتشار عکسهای خانوادگی، ایجاد وبسایت، وبلاگ و صفحات اینترنتی جعلی در راستای بدنام کردن این شبکه ها کرده است. این شیوه که سالهاست علیه فعالان سیاسی به کار گرفته می شود، اکنون گسترش پیدا کرده و فعالان رسانه ای و مطبوعاتی را نیز شامل شده است. به همین جهت وزارت اطلاعات با جار و جنجال اقدام به دستگیری عده ای روزنامه نگار و فعال مطبوعاتی کرده تا با موج رسانه ای آن، به فعالان این عرصه هشدار دهد که هزینه اطلاع رسانی روز به روز بیشتر شده و آنان را از احتمال همکاری با رسانه های خارج کشور برحذر دارد.
به همین دلیل وزارت اطلاعات رژیم در بیانیه خود علت دستگیری این خبرنگاران را درگیری در یک پرونده با "
حساسیت ویژه و ملاحظات متعدد اطلاعاتی، امنیتی و قضایی" اعلام کرده و می نویسد: "ارتباط 
افراد بازداشت شده با شبکه عملیات روانی دولت انگلیس (موسوم به بی‌بی‌سی)، کاملا مستند و مستحکم بوده و حتی فارغ از اقاریر متهمان، گویای نوع و ماهیت سازماندهی رسانه‌ای بیگانگان می‌باشد."
وزارت اطلاعات در ادامه هشدار می دهد: "
ممکن است تعدادی دیگر از مرتبطین شبکه احضار یا بازداشت و عده‌ای از بازداشت شدگان قبلی، مرخص شوند."
این درحالی است که محمد حسینی، وزیر ارشاد رژیم، در مورد این بازداشتها می گوید: 
"بعضی از افراد بازداشت شده ندانسته و ناخواسته در مسیری نادرست قرار گرفتند... افراد دیگری طرح ریزی کردند و این روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که اطلاعات درستی نداشتند، در این مسیر فعالیت کرده‌ اند، به تصور این‌که وظیفه اطلاع رسانی و خبری خود را انجام می دهند."
با این حساب می شود فهمید که مشکل رژیم و وزارت بدنام اطلاعات آن خبر رسانی است و از بن و ریشه ارتباط این افراد به بیگانگان بی اساس بوده است. تاکید وزارت اطلاعات به پرونده ای با "حساسیت ویژه" تنها با هدف ایجاد ترس و وحشت بین خبرنگاران و شهروند خبرنگاران است. رژیم تلاش می کند به دلیل موقعیت کنونی کشور و احتمال اعتراض گسترده مردم به گرانی و بیکاری و همچنین تاثیر مخرب تحریمها بر اقتصاد کشور (که در قبل به خبرنگاران در مورد کار نکردن این موضوع هشدار داده شده بود)، همه راه های اطلاع رسانی را مسدود کند. دستگیری گسترده خبرنگاران و جار و جنجال پیرامون آن تنها نوعی خط و نشان برای جامعه مدنی ایران و کارکنان بخش خبر رسانی است.
خبر رسانی و اطلاع مردم از آنچه در کشور می گذرد، باعث ترس و وحشت رژیم ولایت فقیه شده است. به همین دلیل اقدام به دستگیری وسیع روزنامه نگاران در داخل کشور کرده و بدرفتاری با خانواده و بستگان کارکنان شبکه های خبری خارج کشور را در دستور کار خود قرار داده تا اینگونه سانسور خود را هرچه بیشتر گسترش دهد.

ایستادگی در برابر این موج سرکوب با اطلاع رسانی هر چه بیشتر و اقدامات به موقع شهروند خبرنگاران می تواند پوزه وزارت اطلاعات و دستگاه سرکوب رژیم ولایت فقیه را به خاک بمالد.
جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر