۱۳۹۰ دی ۲۶, دوشنبه

کابوس اشرف




در تازه ترین اقدام مالکی در هماهنگی با رژیم جمهوری اسلامی، یاداشت تفاهم 4 دی با نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل با اعلام قصد دستگیری 126 تن از ساکنان کمپ اشرف زیر پا گذاشته شده است. طبیعی است که جمهوری اسلامی در حول و حوش انتخابات نمایشی که در برابر نه تنها گسترش جنبش تحریم بلکه، گسترش تحریمها و فشارهای بین المللی نیز قرار گرفته، برای حذف کابوس اشرف و به خیال خود، حذف مقاومتی سازمان یافته، چنگ و دندان بیشتری نشان بدهد.
نخست وزير عراق از طریق تلویزیون رژيم ادعا کرد: "منافقين يک گروهک کاملاً تروريستي هستند... و تاکيد داريم تا کمتر از چهار ماه ديگر هيچ منافقي در عراق باقي نخواهد ماند."
او همچنین از توطیه موازی دیگری برای حذف فیزیکی ساکنان اشرف پرده برداشت و اعلام کرد: "دادگاه عراق حکم بازداشت 121 نفر از اعضای منافقین به اتهام دست داشتن در امور تروریستی را صادر کرده است."
از سوی دیگر، رژیم نیز برای از سر راه برداشتن مقاومت سازمان یافته از صدور حکم اعدام برای اعضای خانواده ساکنین اشرف به اتهام واهی "محاربه" کوتاهی نمی کند. از جمله این زندانیان سیاسی، جواد لاری به اتهام سفر به اشرف، علی معزی به اتهام دیدار با دو فرزندش و شركت در مراسم خاكسپاریمحسن دگمه چی هستند. همچنین محسن و احمد دانشپور و عبدالرضا قنبریكه در جریان قيام 88 بازداشت شدند و زندانی سياسی، غلامرضاخسرویسواد جانی، به اتهام كمك مالی به مجاهدين از دیگر زندانیانی هستند که رژیم کمر به قتل آنها بسته است. 
روشن است که مالکی و رژیم منزوی و درمانده خامنه ای به سادگی زیر بار انتقال مسالمت آمیزساکنان اشرف به یک کشور دیگر که امنیت آنها را تضمین کند، نخواهند رفت. وقتی پای حفظ قدرت، ثروت و حکومت در میان باشد، برای دیکتاتورها قراردادها، توافقها و میثاقهای بین المللی کاغذ پاره ای بیش نیست. از این رو نه تنها می بایست مسوولین اصلی، سازمان ملل، آمریکا و اروپا که خود را ملزم به این قراردادها می دانند را تحت فشار قرار داد، بلکه با پافشاری همه جانبه از سوی همه نیروهای مخالف رژیم بر حقوق ساکنین اشرف خاطرنشان کرد که مطالبه عدالت و آزادی همگانی و سراسری است و تحت هر شرایطی مقاومت و مبارزه برای آن تا پیروزی ادامه خواهد داشت.
 لیلا جدیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر