۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

انتخابات مجلس ارتجاع زیر سایه سانسور و خفقان اطلاعاتی



در حالیکه طبق آخرین نموداری که سایت "نت ایندکس" منتشر کرده، جایگاه ایران به لحاظ سرعت اینترنت خانگی از میان 158 کشور جهان در رتبه 167 مین است، سرو صدای ایجاد "شبکه ملی اینترنت"، گوش مردم را کر کرده است. برای مقابله با بحران اجتماعی، روشن است که باید محدود کردن فضای مجازی "مدیریت" شود. از این رو، فیلترینگ از یک طرف و کاهش سرعت دسترسی به محتوای شبکه اینترنت از طرف دیگر، بهترین ابزارهای این کار می گردد.
علی مطهری، رییس کمیته مخابرات مجلس ارتجاع، ایجاد آنچه که "شبکه ملی اینترنت" خوانده می شود را راه مناسبی برای اعمال فیلترینگ توصیف می کند. این درحالی ست که بنا بر گفته مرکز مدیرت توسعه ملی اینترنت، قرار بود تا سال 89، 66 درصد مردم از اینترنت استفاده کنند ولی یکسال بعد و به برکت "اینترنت حلال"، مرکز آمار رژیم می گوید 85 درصد از مردم بدان دسترسی ندارند.
با تمام اینها، در آستانه انتخابات قلابی، وحشت از تحریم گسترده آن سبب شده است تا رژیم این بار به صراحت و بدون هیچ شرمی اطلاع رسانی و اطلاع گیری را متوقف کند. عبدالصمد خرم آبادی، مشاور قضایی دادستان کل رژیم اعلام کرده است که تشویق به تحریم انتخابات، دعوت به تجمع و تحصن اعتراضی در مورد انتخابات، هجو و شوخی کردن با انتخابات و انتشار مطالب غیر مستند در مورد تقلب یا مخدوش بودن انتخابات آینده مجلس در اینترنت جرم است و سایتهایی که چنین کنند، مسدود خواهند شد.
کابران اینترنتی اکنون با مشکل پایین تر رفتن سرعت و فیلترینگ بیشتر مواجه هستند و با این حال به تلاشهای خود به هر طریقی که امکان دارد، ادامه می دهند.
اگرچه رژیم گهگاهی تلاش می کند به بهانه "کمبود پهنای باند" بر تلاشهای خفقان زای خود سرپوش بگذارد، اما مردم هم با آگاهی به منشا "اینترنت لاک پشتی"، با تمسخر از احمدی نژاد می خواهند که در کنار مدیریت جهان، مدیریت اینترنت را هم در برنامه سیرک ولایتی بگنجاند.


لیلا جدیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر