۱۳۹۰ بهمن ۱, شنبه

دستگیری وسیع "سربازان جنگ نرم"




 سایت اصلاح طلب حکومتی دیگربان : سربازان «جنگ نرم» جمهوری اسلامی به خاطر بازداشت‌ها٬ فشار‌ها و فیلتر شدن سایت‌ها و وبلاگ‌های خود به تدریج در حال ترک این «میدان جنگ» هستند.

بخشی از نیرو‌های حزب‌اللهی فعال در اینترنت که پس از حوادث سال ۱۳۸۸ از آن‌ها با عنوان «سربازان جنگ نرم» یاد می‌شود٬ مدت‌هاست سکوت اختیار کرده و در انتظار صدور احکام قضایی خود هستند.

این مطلب را میثم رمضانعلی از معدود وبلاگ‌نویسان حزب‌اللهی فعال در فضای مجازی فارسی زبان در شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» در توضیح یکی از پست‌های انتقادی وبلاگش نوشته است.

آقای رمضانعلی نوشته است پست جدید وبلاگش را به کسانی تقدیم می‌کند که «حوصله‌ پرونده‌ جدید ندارند، کساتی که وبلاگشان را ارزانی دیگران کردند و کسانی که منتظر حکم دادگاه تجدید نظر هستند.»

وی در عین حال به سرنوشت تلخ طلبه‌هایی اشاره کرده که قصد انجام اصلاحاتی در «مدرسه عالی شهید مطهری» را داشتند و در ‌‌نهایت «..شان کشیده» شد.

میثم رمضانعلی پس از نقل این تجربه٬ به سراغ فعالان حزب‌اللهی فعال در اینترنت رفته و نوشته است: «بسیاری در عرصه‌های مختلفی که درگیر و دار ‌اصلاح بوده‌اند با چنین بداخلاقی‌هایی مواجه شده‌اند.»

رمضانعلی به طور تلویحی افزوده که برخی فعالان حزب‌اللهی در اینترنت پس از برخورد‌های صورت گرفته با آن‌ها دچار «محافظه‌کاری کشنده‌ای» شده‌اند.

وی به طور خاص از یکی از وبلاگ‌نویسان مشهور حزب‌الله با نام مجتبی دانشطلب یاد کرده که پس از انتشار یادداشتی در انتقاد از علی خامنه‌ای٬ دچار سرنوشتی نامعلوم شده است.

مجتبی دانشطلب مهر ماه امسال به خاطر طرح موضوع بازگشت به نظام پارلمانی انتقاد‌های تندی متوجه علی خامنه‌ای کرد٬ اما چند روز بعد در متنی کوتاه از رهبر جمهوری اسلامی عذرخواهی کرد.

وبلاگ دانشطلب پس از انتشار این یادداشت از دسترس خارج شده و فعالیت‌های علنی وی نیز در اینترنت متوقف شده است.

رمضانعلی در بخش دیگری از یادداشت خود به سرنوشت دیگر وبلاگ‌نویسان محافظه‌کاری اشاره کرده که پس از مسدود شدن وبلاگ‌هایشان سکوت اختیار کرده‌اند.

وی در پایان نوشته است: «شهر که بی‌پاسبان بشود، چه کسی هفت‌تیرکش می‌شود؟»



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر