۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

حکم شش سال زندان فعال زن تائید شد




کمیته گزارشگران حقوق بشر- حکم شش سال حبس تعزیری پریسا کاکایی، در دادگاه تجدیدنظر مورد تأیید قرار گرفت و پرونده وی به اجرای احکام زندان اوین ارسال شد.

پریسا کاکایی، عضو سابق کمیته گزارشگران حقوق بشر و فعال حقوق کودک، در دی ماه سال 88 بازداشت و به مدت 45 روز در بند 209 و متادون زندان اوین به سر برد. وی سپس با قرار کفالت 30 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

پرونده این فعال حقوق بشر، جهت رسیدگی به شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی ارسال شد و وی از سوی این شعبه به اتهامات " تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی" به تحمل 6 سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است، اکثریت اعضای این کمیته پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 ، از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده و به حبس‌های سنگین محکوم شدند.

پریسا کاکایی( 6 سال)، تارا سپهری‌فر(6 سال)، شیوا نظرآهاری( 4 سال)، نوید خانجانی( 12 سال)، سعید کلانکی(3 سال)، سعید جلالی‌فر( 3 سال)، علی کلایی(7 سال) و کوهیار گودرزی( 1 سال)، از جمله افرادی بودند که به علت فعالیت‌های حقوق بشری خود مورد بازداشت و محکومیت قرار گرفتند.

هم‌اکنون سعید جلالی‌فر جهت گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین به سر می‌برد. کوهیار گودرزی با اتهامی جدید در مردادماه 90 بازداشت و در بند 209 نگه‌داری می‌شود و نوید خانجانی و شیوا نظرآهاری نیز در انتظار اجرای حکم زندان خود هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر