۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

چه کسی مسئول افزایش اعتیاد در بین جوانان است؟




در میان آمار و اخباری که از افزایش سرسام آور بهای کالاهای مصرفی و مواد غذایی منتشر می شود، کاهش بهای یک قلم جنس حیرت انگیز است. بهای ماده مخدر «شیشه» در سال 1390 سیر نزولی داشته و این کاهش به دلیل رشد تولیدات داخلی بوده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، سه شنبه 4 بهمن، «قیمت ماده مخدر شیشه در سالهای ابتدایی (دهه 80) حدد 80 میلیون تومان و در سال 90 با کاهش 400 درصدی به دو میلیون تومان رسیده است».
مهمتر این که ماده مخدر شیشه ای که باعث مرگ 80 درصد معتادان به شبشه طی دو سال گذشته شده است. این تولید صنعتی داخلی هم مثل تولید بنزین داخلی است که تا کنون باعث مرگ بسیاری شده است.
بک کارشناس اعتیاد در مصاحبه با خبرگزاری مهر خبر از افزایش سه درصدی مرگ و میر معتادان به مواد مخدر نسبت به سال گذشته می دهد.
 اگر چه اعتیاد و رواج مواد مخدر از آسیبهای جامعه سرمایه داری است و در همه نقاط جهان دیده می شود اما شرایط دیکتاتوری مذهبی حاکم بدون شک به رشد غیر عادی استفاده از مواد مخدر در میان چوانان کمک می کند. در جامعه ای که آزادی اندیشه جرم محسوب می شود، نیاندیشدن به ویژه با کمک اعتیاد می تواند مدلی بی دردسر برای رژیم باشد. رژیم با به بند کشیدن آزادی، هنر، ورزش، مطالعه و هر گونه تفریح دیگری، محیط را برای به دام انداختن جوانان به مواد مخدر مهیا می کند. 



زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر