۱۳۹۰ دی ۲۳, جمعه

بهمنی، رییس کل بانک مرکزی ،مخفی شده است




بازار ارزهای خارجی و سکه همچنان متلاطم است و راهکارهای رژیم برای کنترل آن به جایی نرسیده است. در ابتدای هفته جاری قرار بود مجلس آخوندی در جلسه ای غیرعلنی با عنوان "نجات اقتصاد ملی" از وزرای اقتصاد و صنعت در مورد آشفتگی بازار ارز توضیح بخواهد. اما وزرای مربوطه همراه احمدی نژاد به سفر رفتند و به مجلس نیامدند. محمد رضا باهنر، نایب رییس مجلس، می گوید: "از آقای بهمنی، خزانه‌دار کل کشور و معاونین وزرا دعوت کردیم تا مباحث را بررسی کنیم و اگر ضرورت داشت جلسه را تمدید کنیم با حضور وزرا در هفته​های بعد."اما بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، نه تنها به مجلس نیامد، بلکه غیبش زد و به گفته موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، "بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، دو سه روز در محل کار خود حاضر نشد و به رییس جمهور پیشنهاد داده بود و شرط گذاشته بود که اگر نرخ سود بانکی واقعی نشود، نمی تواند بازار ارز را کنترل کند."
با این همه اما روز چهارشنبه منابع رژیم اعلام کردند که شورای پول و اعتبار، نرخ سود بانکی را به 21 درصد افزایش داده است. این درحالی است که رییس جمهور و دو عضو اصلی این شورا یعنی، وزرای اقتصاد و صنعت در این جلسه حضور نداشتند. عده ای اعتقاد دارند بهمنی از غیبت احمدی نژاد استفاده کرده تا شاید وضعیت آشفته ارزی را سر و سامانی بدهد. اما این حرکت نیز با بی تفاوتی در بازار ارز روبرو شد و سیر صعودی ارزهای خارجی و سکه همچنان ادامه پیدا کرد، زیرا همه می دانند که مصوبه شورای پول و اعتبار بدون تایید رییس جمهور بی ارزش است. در گذشته نیز یکبار شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی را افزایش داده بود که با مخالفت احمدی نژاد روبرو شد.
به زبان دیگر، کلک مرغابی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار برای تنش زدایی در بازار ارز نه تنها نتوانست اندکی از آن بکاهد، بلکه دست رو شده پایوران دروغگو و ناصادق رژیم پیش مردم باعث آبروریزی بیشتر این نهادهای بی خاصیت و گوش به فرمان مقامات بالاتر، نزد مردمی شد که هیچگونه اعتمادی به آنها ندارند.
این است که بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، از محاق بدر نیامد و همچنان مجهول المکان، مخفی شده و فراری فرض می شود. ناتوانی پایوران رژیم از انجام وظایف و تعهدات خود کار را به جایی رسانده که به جای معذرت خواهی و استعفا از ناتوانی در پاسخگویی به مردم، متواری و مخفی می شوند تا مگر آبها از آسیاب بیفتد و آنگاه از مخفی گاه بدر آیند.
اما آفتاب عمر رژیم ولایت فقیه و دولت مستعجل بهمنی و شیادان بی آبرو لب بام است و آب رفته با ترفند و دروغگویی در بالا بردن نرخ سود بانکی و شکلک درآوردن که بانک مرکزی مستقل است، هیچ کسی را نمی تواند بفریبد. به نظر می رسد بهمنی نیز راهکار خاوری را در پیش گرفته است، با این تفاوت که خاوری از ریاست بانک مرکزی استعفا داد و به خارج کشور گریخت، اما بهمنی استعفا نداده در داخل کشور مخفی است.
همان بهتر که بهمنی مخفی و فراری باشد و دیگر همتایان خود را نیز برای روبرو نشدن با مردمی که از آنها پاسخ می خواهند، به رو آوردن به این شیوه تشویق کند. و گرنه کار اقتصاد بهم ریخته کشور با دروغ و دبنگهای امثال او به سامان نمی رسد.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر