۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

مانور دیپلماتیک رژیم به قصد کلاهبرداری سیاسی



جعفر پویه
در حالیکه علی اکبر صالحی، وزیر امورخارجه رژیم ولایت فقیه از قریب الوقوع بودن از سرگیری مذاکرات هسته ای با 5+1 خبر می دهد، وزیر خارجه انگلیس در واکنشی فوری این خبر را رد کرده و اعلام داشت که مذاکرات همچنان در بن بست قرار دارد. همچنین سخنگوی خانم اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در واکنش به گفته صالحی تاکید کرد: "هیچ برنامه ای برای مذاکره با ایران در کار نیست و هنوز تصمیم آن گرفته هم نشده. در نتیجه بی فایده است که در مورد اینکه زمان و مکان آن ممکن است کی و کجا باشد، حرف زد."
به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی رژیم ولایت فقیه بار دیگر با دروغ
گویی و خبرهای ساختگی تلاش دارد تا خود را از انزوا خارج شده نشان دهد. به همین دلیل علی اکبر صالحی که بعد از علی لاریجانی به ترکیه سفر کرده، تلاش می کند تا با به جلو راندن ترکیه و تمرکز بر اشتهای همتایان ترک خود برای مطرح شدن در سیاست منطقه ای و جهانی، هیاهویی برای هیچ را سازمان دهد.
علی لاریجانی در ترکیه اعلام کرده بود: "موضوع هسته‌ای ایران روشن است، اما ما گرفتار بازیگریهای غربیها شده‌ایم. مذاكرات قابل حل است، به شرطی كه مذاكرات جدی باشد نه بازیگوشانه."
و صالحی نیز همین سیاست را پی می گیرد و می گوید: " اگر غرب نیت صادقانه ای داشته باشد، باید مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 آغاز شود
."
همزمان، مایکل مان، سخنگوی دفتر کاترین اشتون، اعلام کرد: "همانطور که قبلا هم گفته بودم، تصمیم به شروع مذاکرات روندی دارد که هنوز گام اول آن برداشته نشده است، در نتیجه نمی توان به دیگر موارد و جزییات پرداخت، ولی در حال حاضر می توان گفت، هیچ برنامه ای برای مذاکره با ایران سازماندهی نشده است."
تصمیم قاطع اتحادیه اروپا برای تحریم بیشتر رژیم
 که به گفته آلن ژوپه، وزیر امورخارجه فرانسه روز دوشنبه آینده رسمیت خواهد یافت و نفت و داراییهای بانک مرکزی رژیم را هدف قرار خواهد داد، باعث شده که دستگاه دیپلماسیولایت فقیه برای تحت تاثیر قرار دادن آن، دست به یک سری مانورهایی با مضامین دروغین بزند.
معلوم نیست مقامهای اتحادیه اروپا باید به چه زبانی به پایوران دروغگو و دغل باز رژیم حالی کنند که هرکاری نیاز به مقدمات خاص خود را دارد و باید از کانال مشخصی عبور کند؟ 
پایوران رژیم سعی می کنند با آماده نشان دادن خود و طرح مذاکره بدون پیش شرط، نشستی نمادین را سازمان دهند و اینگونه شرط اجرای قطعنامه های سازمان ملل برای بازگشت به میز مذاکره را ملغی شده و بی ارزش اعلام کنند. این عملی است که آنها فکر می کنند با کلاهبرداری و دروغگویی می توانندانجام دهند. درحالیکه دست دروغگویان و دغلبازان ولایت فقیه برای سیاستمداران جهانی و مقامهای اتحادیه اروپا رو شده و دیگر حنایشان برای کلاهبرداری سیاسی رنگی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر