۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

تبعیض جنسیتی در کتابهای درسی نهادینه می شود






تبعیض جنسیتی ناشی از ماهیت رژیم بنیادگرای جمهوری اسلامی است. پایوران رژیم برای اجرایی کردن این تبعیض نیاز به هرچه نهادینه کردن آن دارند. بر همین منظر برای نهادینه کردن تبعیض جنسیتی تمامی وسایل و امکانات حکومتی از تصویب قانون تا شکنجه و سرکوب به کار برده شده است. تصویب قانون در جهت اجرای تبعیض جنسیتی ارتجاعی ترین شیوه در سرکوب زنان است.
روز دوشنبه 26 دی، وزیر آموزش و پرورش رژیم از جنسیتی کردن کتابهای درسی در مدارس خبر داد. حمیدرضا حاج بابایی ضمن این امر را به عنوان «تحول بنیادین» اعلام کرد و گفت:«بر اساس تفاوتهای جنسیتی دختران و پسران فضاهای آموزشی، آموزش و تربیت و کتابهای درسی دانش آموزان باید متناسب سازی شود».
پیش تر در مهر ماه امسال، حاج بابایی از تغییر کتاب درسی در «راستای مبارزه با جنگ نرم» در مقطع ابتدایی خبر داده بود.
اعمال سه دهه فشار و سرکوب دانش آموزان و دانشجویان از طریق بسیجی و پاسدار برای قالب گیری جوانان در الگوی اسلام بنیادگرای ولایت فقیه نتیجه مطلوبی برای رژیم در بر نداشته است.  اگر تاکنون جوانان به بهانه غرب گرایی و سکولاریسم مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند، پایوران رژیم در پی ناکامی در پروژه های آموزشی خود، اکنون کتابهای درسی را زیر ضرب می گیرند. کتابهای درسی که امروزه در مدارس تدریس می شوند کتابهایی است که طی سه دهه حکومت بنیادگرای اسلامی به نفع حکومت تغییر کرده است. اوضاع رژیم چقدر آشفته و ناپایدار است که در هر تند پیچی به آنچه که موچب آگاهی جوانان می شود حمله می کند. موضوع جنسیت زنان همچنان رژیم را به چالش می گیرد و دختران از سن 7 سالگی برای رژیم چالش آفرین هستند. 
 زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر