۱۳۹۱ آذر ۱۲, یکشنبه

حرفهای بزرگ تر از دهان احمدی نژاد در مورد مارکسیسم





روز شنبه 11 آذر، پاسدار احمدی نژاد تغییر جدیدی در مقامات اطراف خود به وجود آورد و رحیم مشایی را به مشاور خود و رئیس جنبش کشورهای غیر متعهد منصوب کرد. رحیم مشایی قبل از این جابه جایی، با غضب خامنه ای از معاونت ریاست جمهوری به رئیس دفتری احمدی نژاد برگمار شد. انتصاب مشایی، فرد مورد مشاجره جناحهای حکومتی به ریاست نهادی که تاریخ مصرف آن گذشته، در شرایط قبل از نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری به تنش باندهای حکومتی شدت خواهد بخشید.
خامنه ای در هفته های اخیر با نصایح و دستورات خود سعی کرد باندهای حکومتی را از دریدن هم بر حذر داشته تا شرایطی آرام تر را برای مهندسی جایگزین احمدی نژاد آماده کند. تلاشهای ولی فقیه در این امر  تا کنون موفق نبوده است. به این دلیل که خامنه ای فاقد قدرت و وزن لازم  برای متحد کردن باندهای حکومتی بر محور ولایت فقیه است. اگر همه وابستگان به قدرت و سکانداران حکومت مُلزَم به اطاعت از ولی فقیه بر اساس قانون اساسی هستند اما در عمل بحران بر اطاعت حکم می راند.  اتوریته خامنه ای آن چنان ترک برداشته که برآمد دستورات او موجب بسته شدن شکاف در درون قدرت نمی شود.
تَمجید احمدی نژاد از مشایی و نسبت دادن صفتهایی الهی به او، بار دیگر بر ناتوانی خامنه ای برای حل بحران موجود صِحِه گذاشت. احمدی نژاد آشنایی و همکاری با مشایی را «هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ» دانست.
از جانب باندهای مخالف احمدی نژاد گمانه زنیهایی مبنی بر کاندیداتوری مشایی برای انتخابات آینده صورت گرفته که با این جابه جایی این حدس و گمانها تقویت می شود و همین امر بحران حکومتی را تشدید خواهد کرد.
احمدی نژاد در انتصاب مشایی طبق معمول حرفهای بزرگ تر از دهان اش زد که در قد و قواره او نیست. وی دشمنی خود را با مارکسیسم را بار دیگر بیان کرد. رئیس یک حکومت مستبد ، استثمارگر و ارتجاعی که بر پایه سرمایه داری انگلی و مالی قرار دارد، مارکسیسم و سرمایه داری را در یک تابوت گذاشت و برای آن نوحه سرایی کرد.
احمدی نژاد گفت:«مارکسیسم رفت و به تاریخ پیوست و اینک سرمایه داری نیز نفسهای آخر را می کشد و جامعه بشری همچنان در تکاپو و در انتظار یافتن صراط مستقیم ... است». با تعاریفی که وی از مشایی کرد، چراغ مسیر صراط مستقیم را نشان داد.اما احمدی نژاد در موقعیت نامناسبی قرار دارد و نمی تواند تعیین کننده چراغ راهنما باشد. مهمترین دلیل آن وجود خامنه ای بر کُرسی ولایت است که هر روزه از او به عنوان رهبر صراط مستقیم یاد می شود.
زینت میرهاشمی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر