۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

بشار اسد با شِمشهای طلا نجات نخواهد یافت.





ارسال سلاح و نیروهای ویژه سپاه از طرف جمهوری اسلامی تا کنون  نتوانسته جنبش مردمی سوریه را از بین ببرد و یا آن که موقعیت اسد را تثبیت کند. روزنامه لبنانی  «المستقبل» در تاریخ 8 دی ماه طی گزارشی از ارسال 20 تن شمش طلا از ایران به سوریه خبر داد. بر اساس گزارش فوق، شمشهای طلا جهت کمک به خزانه بانک مرکزی سوریه برای برپا نگهداشتن وضعیت بحرانی اسد است.
بر اساس گزارش این روزنامه، «این مقدار طلا در جند نوبت به سوریه از راه زمین و هوای عراق منتقل شده است. اوج این حمل و نقل هم دو هفته پیش بوده است.» ثروت طبیعی که قرار بود توسط احمدی نژاد به سُفره های مردم برود راه را گم کرده و در قالب طلا و سلاح مرزها را در نوردیده و به سُفره دیکتاتورها رسیده است. هواپیماهای متوقف شده در ترکیه و آشکار شدن هواپیماهای باری که از طریق عراق به قصد سوریه می روند، نمونه هایی از این کمکهای بی دریغ به رژیم اسد است.
آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی توسط تظاهرکنندکان سوری، عمق نفرت از دخالتگریهای رژیم ولایت فقیه را نشان می دهد.  در رویدادی دیگر روز آدینه 8 دی، دهها هزار تن از مزدم عراق دست به تظاهرات علیه نوری المالکی زدند و پرچم جمهوری اسلامی را در خیابانهای به اتش کشیدند. تظاهرکنندکان به نفوذ رژیم ایران در عراق و مزدوری نوری المالکی اعتراض کردند.
در رویدادی دیگر رئیس ائتلاف ملی سوریه پیشنهاد روسیه را رد کرد و 3 شرط در مقابل آن گذاشت.
سه شرطی که از طرف رئیس ائتلاف ملی سوریه برای گفتگو با روسیه گذاشته شده عبارت است از؛ پوزش خواهی روسیه برای دخالت در امور داخلی سوریه، محکوم کردن قتل عام توسط بشار اسد و کناره گیری اسد.
مبارزه روزمره مردم سوریه علیرغم هزاران قربانی همچنان ادامه دارد. رژیم ایران با تمام نیرو برای جلوگیری از شقوط بشار اسد که به یک امر واقعی و ممکن تبدیل شده تلاش می کند.
زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر