۱۳۹۱ آذر ۱۶, پنجشنبه

انفجار بخاری نفتی در مدرسه‌ای روستایی فاجعه آفرید




بار دیگر انفجار بخاری نفتی در کلاس درس فاجعه آفرید و بیش از 37 دانش آموز دختر در آتش آن سوختند.
طبق خبرهای منتشره روز گذشته (چهارشنبه) حوالی 5/8 صبح به علت نشت نفت از بخاری کلاس چهارم مدرسه دخترانه روستای شین آباد شهرستان پیرانشهر در آذربایجان غربی و انفجار آن، 37 دانش آموز دختر از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شدید شدند. به گزارش منابع محلی، مردم به کمک آمده و با امکانات ناچیز خود دختران صدمه دیده را به بیمارستان و مراکز خدماتی درمانی نقده و ارومیه می رسانند که حال 8 نفر از آنان به شدت وخیم اعلام شده است.
رسول خضری، نماینده مجلس آخوندها از 
سردشت و پیرانشهر در مورد شدت جراحات این دانش آموزان به خبرگزاری ایلنا گفت: "سوختگی ۸ دانش آموز در حد ۴۰تا ۵۰درصد است، اما چون سروصورتشان سوخته، خیلی شدید است به طوری که جلوی تنفس آنها گرفته شده است."
و افزود: "
سوختگی دیگر دانش آموزان مصدوم نیز در حد ۲۰ درصد، ۲۵ درصد و تا ۳۰درصد است."
رسول خضری همچنین گفت: "
من تنها دو سوال از وزیر آموزش و پرورش دارم که باید پاسخ صریح و شفاف به آن‌ بدهد، یکی این است که ظرفیت استاندارد حضور دانش آموزان در یک کلاس چقدر است که در این کلاس ۳۷ نفر مجروح شده‌اند؟ و سوال دیگر من این است که درمدرسه‌ای که انشعاب گاز دارد، چگونه از بخاری نفتی برای گرمایش استفاده شده است؟"
این اولین بار نیست که به علت آتش گرفتن بخاری غیر استاندارد و نا ایمن، جان دانش آموزان مدارس دور افتاده کشور به خطر می افتد. سالهاست که عربده های بی جای پایوران رژیم در مورد تجهیز مدارس کشور به انواع سیستمهای خدماتی گوش فلک را کر کرده است، اما تقریبن همه ساله با بروز چنین فجایعی تعدادی از نو نهالان کشور که به عشق سواد آموزی روانه مدارسی با کمترین امکانات شده اند، با ضایعات جبران ناپذیری روبرو می شوند.
این درحالی است که رژیم منحوس آخوندی برای تبلیغات خود در کشورهای دیگر اقدام به ساخت مدارس و بیمارستانهای مجهز می کند. هزینه های سرسام برای ساخت مساجد در دیگر کشورها و دور ریختن ثروت ملی مردم برای ساختن ضریحهایی از طلا و جواهر برای امامان شیعه و .... تنها بخش از این حاتم بخشیهای آنان است. اما در کشور خودمان، کودکان از حداقل امکانات گرمایی در مناطق سردسیر برخوردار نیستند و هرساله انفجار بخاری نفتی و آتش سوزی و گاز گرفتگی باعث بروز فاجعه هایی دلخراش می شود.
سوختگی شدید سر و صورت دختران نوجوان دانش آموز برای همیشه آنان را ناقص کرده است. این حاصل عدم توجه پایوران رژیم به ایمنی مدارس و به کارگیری بخاری نفتی غیر استاندارد است. رژیم جمهوری اسلامی مسبب ناقص شدن دانش آموزان و نا امن سازی مدارس کشور است. آنان باید به دلیل این اعمال جنایتکارانه در دادگاه های صالحه محاکمه و به سزای اعمال جنایتکارانه شان برسند.
جعفر پویه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر