۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

تقاضای اعاده دادرسی غلامرضا خسروی مردود اعلام شد


غلامرضا خسروی سوادجانی زندانی محکوم به اعدام با مردود اعلام شدن اعاده دادرسی در آستانه اجرای حکم اعدام قرار گرفت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در خواست اعاده دادرسی غلامرضا خسروی سوادجانی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام از سوی شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور مردود اعلام شد و وی در آستانه مجازات اعدام قرار گرفت.
وکیل پرونده غلامرضا خسروی، خانم شیما قوشه در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال جاری تقاضای اعاده دادرسی پرونده وی را طبق ماده ۲۷۲ قانون اعداه دادرسی کیفری مبنی بر "عدم توجه دادگاه بدوی به دلایل استنادی و اشتباه قاضی در رای صادره" به دیوان عالی کشور ارائه نموده بود.
ولی در اقدامی غیر قانونی و نامتعارف این تقاضامجددا به شعبه ۳۱ دیوان که حکم اعدام را تایید کرده بود ارجاع شد، درصورتیکه قانونا لازم بودجهت عدالت در رای، پرونده غلامرضا خسروی به شعبه هم ارز ارائه شود.
روز شنبه ۲۵ آذر ماه طبق انتظاری که می‌رفت شعبه مذکور اعلام می‌کند اعاده دادرسی پرونده را مردود می‌داند و علت را "ماده ۲۷۲ قانون کیفری وعدم ارائه ادله جدید"، اعلام می‌نماید.
درصورتیکه درخواست اعاده براساس بند "عدم توجه دادگاه بدوی به دلایل استنادی و اشتباه قاضی دررای صادره" بوده است.
چراکه آنچه درهردادگاهی مورد رسیدگی قرارمیگیرد، افعال مجرمانه است نه عنوان اتهامی و هردادگاهی می‌تواند برای یک فعل مجرمانه، عنوانی را انتخاب کند که با دادگاه دیگر متفاوت باشد ودر پرونده غلامرضا خسروی افعال مجرمانه یکی بوده ولی با عناوین مختلف.
غلامرضا خسروی سوادجانی که پیش‌تر در سال ۶۰ و در سن ۱۶ سالگی بازداشت و در سال ۶۵ پس از اتمام محکومیتش آزاد شده است به دلیل کمک مالی به یک شبکه ماهواره‌ای متعلق به یک گروه سیاسی و با شکایت وزارت اطلاعات مجددا در ۵ اسفند ماه سال ۸۶ بازداشت شده است؛ نامبرده پس از طی مراحل بازجویی در شرایط سخت بازداشتگاه‌های مختلف تا کنون بیش از ۴۰ ماه تحمل حبس انفرادی نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر