۱۳۹۱ آذر ۱۹, یکشنبه

در آمدهای نفتی در جیب چپاولگران




 
 به دنبال بی اعتنایی گماشته خامنه ای به مصوبات مجلس، علی لاریجانی ابلاع مصوبه مجلس را خود به عهده گرفت. روز آدینه 17 آذر، علی لاریجانی مصوبه مجلس مبنی بر این که دولت حق پرداخت یارانه های نقدی از درآمد حاصل از فروش نفت و گاز را ندارد، را ابلاع کرد. 
مجلس نشینان در برابر دست اندازی باند احمدی نژاد بر درآمدهای نفتی و گازی، طرحی را به تصویب رساندند که رئیس جمهور بر اساس قانون باید طی 5 روز آن را به نهادهای مربوطه ابلاع می کرد. عدم واریز بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت و گاز به خزانه دولت، دخالت غیرقانونی دولت بر منیع مالی حاصل از حذف یارانه ها، صرف میلیاردها دلار از درآمد حاصل از فروش نفت توسط دولت احمدی نژاد برای جبران کسری بودجه، کشاکش باندهای درونی حکومت را وارد ابعاد جدیدی کرده است.
احمدی نژاد با پشت گرمی  ولی فقیه و با بی ارزش شمردن مصوبات مجلس، به برتری کرسی گماشتگی خود تاکید می کند. 
موضوع کشاکش باندهای حکومتی، دست یازی به خزانه کل کشور است. مصوبه فوق عدم واریز منابع حاصل از فروش ارز توسط بانک مرکزی به خزانه داری کل کشور را «تصرف غیر قانونی در اموال عمومی» و آن را «جرم» به شمار آورده است. همه شواهد نشان می دهد که تمامی کسانی که در قدرت شریک هستند به طور روزمره در حال ارتکاب جرم هستند.
از سویی دیکر در گزارش تفریغ بودجه آمده است «دولت احمدی نژاد 12 میلیارد دلار از پول نفت را به خزانه دولتی وارد نکرده است». 
بر اساس گزارش رسانه های حکومتی، دولت احمدی نژاد در 5 ماهه اول سال جاری، 173 هزار میلیارد ریال کسری بودجه داشته است. 
جدال باندها در این رابطه بر سر چیست؟  مصوبه مجلس به گونه ای بیان می شود که گویا علت کسری بودجه، پرداخت بیش از حد یارانه های نفدی به مردم است. احمدی نژاد در یکی از سخن پراکنیهای اخیر خود مدعی شده بود؛ می خواهد پول در جیب مردم بگذارد اما کسانی مانع می شوند. بردن پول نفت به سفره های مردم از جمله شعارهای فریب کارانه احمدی نژاد در دوره نمایش انتخاباتی بود. توخالی بودن این شعار تاکنون مورد تمسخر همه قرار گرفته است. مصوبه مجلس نشینان به نوعی شعار دروغ احمدی نژاد را پوشش می دهند. واقعیت این است که میلیاردها دلار ارز حاصل از فروش ثروت ملی در جیب رانت خواران، آقازداده ها و مافیای واردات و سرمایه داران وابسته به حکومت واریز شده است و علت کسری بودجه پرداخت مقدار ناچیز یارانه نقدی به مردم نیست. زینت میرهاشمی  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر