۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

با تعطیلی آرد یاسوج کارگران در آستانه بازنشستگی بیکار شدند


 نماینده کارگران کارخانه آرد کلوکز و نشاسته یاسوج از انحلال این کارخانه و بیکاری ۷۵ کارگر رسمی و ۱۱ کارگر قراردادی در شرف بازنشستگی خبر داد.
جهانگیر منطقیان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ۷۵ نفر از کارگران رسمی و با سابقه ۲۰ سال خدمت در صنعت تولید آرد، نشاسته، گلوکز، دکستروز و خوراک دام، که با امتیاز مشاغل سخت وزیان آور در شرف بازنشستگی بودند با انحلال کارخانه به بهانه نداشتن صرفه اقتصادی، بیکار شده‌اند.
او با بیان اینکه انحلال این کارخانه قانونی نیست اظهار داشت: این مسأله سوء استفاده از قانون است چرا که فعالیت کارخانه و استفاده از کارگران توجیه اقتصادی دارد.
عضو شورای اسلامی کار کارگران کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته یاسوج تصریح کرد: در سال حمایت از تولید ملی که باید به وضعیت اشتغال بیشتر رسیدگی شود، چرا باید کارخانه‌ای با ظرفیت بالای اشتغال تعطیل شده و کارگران آن بیکار شوند.
او تعداد کارگران این کارخانه را در سال ۸۲ تا ۸۴ حدود ۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: از سال ۸۴ به بعد ۱۲۰ کارگر بازخرید شدند و به مرور این تعداد تا سال ۹۰ به ۸۶ نفر رسید که تعداد ۷۰ نفر آنان نیز تا پایان سال ۹۲ شرایط بازنشستگی خواهند داشت.
وی ادامه داد: هرکدام از این کارگران به صورت میانگین پنج نفر را تحت تکفل خود دارند و بیکاری این کارگران تبعات منفی در استان به همراه داشته است؛ از مسوولان می‌خواهیم که در خصوص این مشکل چاره اندیشی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر