۱۳۹۱ آذر ۲۶, یکشنبه

درمان و بهداشت در دست حکومت فاسد






وضعیت فاجعه بار اقتصادی که منجر به آسیبهای زیانبار اجتماعی، تشدید فقر و تنگدستی بیشتر مردم در همه زمینه ها شده، محصول بیش از سه دهه چپاولگری حکومتی فاسد است. نیروهای امنیتی، سپاه و بسیج با چنگ اندازی به شریانهای اقتصادی، باندهای مافیای واردات و بخش شبه دولتی از طریق آقازاده ها و دانه درشتها، اقتصاد ایران را در بحرانی فرو برد که امروزه جناجهای مخلتلف حکومت را به چالش کشانده است.
سخنان تند سردار سابق سازندگی پیرامون وضعیت اقتصادی، سخن پراکنی احمدی نژاد و افشاگری وزیر بهداشت در رابطه با وضعیت فاجعه بار بهداشت، نشان از ویرانه ای است که تابلوی بر سر آن را همه حکومتیان و وابستگان آن با آرم «عدالتخواهی» بیش از سه دهه به مردم ایران قالب کردند.
وزیر بهداشت رژیم اعلام کرد که به دلیل افزایش هزینه بهداشت «بین 5 تا 7.5 درصد مردم ایران به زیر خط فقر فرو می روند». وی همچنین گفت «مردم همچنان بیش از 56 درصد هزینه های درمان و بهداشت را از جیب خود می پردازند». او همچنین گفت که «دست کم 7.5 میلیون ایرانی از هیچ پوشش بیمه درمانی برخوردار نیستند».
البته این خانم وزیر آمار داده شده نسبت به پرداخت هزینه درمان از جیب مردم که قبلاً از طرف همکارانش داده شده را نادیده انگاشته و رقم را پاینن تر از واقعیت اعلام کرده است.
در 24 آبان سال جاری، یکی از مجلس نشینان به نام مهرداد لاهوتی میزان سهم پرداختی مردم برای بیمه های تامین اجتماعی را تا 80 درصد اعلام کرد. (ایسنا 24 آبان 91)
در همین زمان سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عدم تحقق اختصاص 3 میلیارد دلار از محل افزایش درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی که در بودجه سال 90 تعیین شده سخن گفت. وی اعلام کرد که نه تنها این بودجه واریز نشده «بلکه 10 درصد از درآمدهای ناشی از هدفمند کردن یارانه ها هم به این وزارتخانه پرداخت نشده است.»
با نگاهی به سهم بهداشت و درمان در بودجه سال 91 و در مقایسه با سهم نهادهای وابسته به سپاه و بسیج و نیز بخش نظامیگری نظام، چشم انداز فاجعه بار وضعیت بهداشت و درمان را در این حکومت فاسد می توان دید.
احمدی نژاد بار دیگر فیلی هوا کرد و این بار از وجود 60 درصد پولهای کشور در جیب 300 نفر سخن گفت. قدرت و اعتبار 300 نفر چپاولگری که بدون مشارکت در قدرت و استفاده از رانت حکومتی، امکان نفس کشیدن هم ندارند را می توان در لایحه بودجه سال 92 که در روزهای آینده برای تصویب به مجلس داده می شود دید. بودجه دولت در رژیم جمهوری اسلامی نمادی از بی عدالتی و استثمار مردم بوده و هست و حرف احمدی نژاد که گفته است وابستگی بودجه به نفت برای سال آینده قطع شده را باید دروغ بزرگ امسال دانست.زینت میرهاشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر