۱۳۹۱ فروردین ۳۱, پنجشنبه

چرایی لغو گفتگوی احمدی نژاد از تلویزیون





لغو گفتگوی تلویزیونی محمود احمدی نژاد که قرار بود سه شنبه شب انجام شود، به دلیل غیرمنتظره بودن، انبوهی از اظهار نظرهای کارشناسان را به همراه داشته است. بسیاری دلیل این اقدام را فشار اعضای مجلس آخوندی که مخالف اجرای فاز دوم حذف یارانه ها بدون تصویب مجلس هستند، می دانند. هرچند محمدرضا رحیمی، سخنگو و معاون اول احمدی نژاد اعلام کرده بود که در گفتگوی تلویزیونی او دستور رسمی اجرای فاز دوم حذف یارانه ها را صادر خواهد کرد، اما واقعیت این است که فاز دوم به دلیل واریز مابه التفاوت فاز اول و دوم به حساب سرپرست خانوارها در عمل آغاز شده است. اظهارات احمدی توکلی و الیاس نادران در مورد غیر قانونی بودن اعلام اجرای فاز دوم از تلویزیون در همین روز، واکنش آنها به یک موضوع مطرح است.
این نیز واقعیت است که سازمان رادیو تلویزیون زیر نظر مستقیم خامنه ای، رهبر و ولی فقیه رژیم اداره می شود. بنابراین، مسوولین صدا و سیمای حکومتی بدون اشاره او قادر نیستند برنامه از پیش اعلام شده گفتگوی مستقیم رییس دولت را لغو کنند. نامه لاریجانی، رییس مجلس آخوندها به خامنه ای برای دخالت و جلوگیری از اجرای فاز دوم "طرح هدفمندی" نیز به هیات حل اختلاف ارجاع شده است. بنابراین، علل دیگری باید در پشت این حرکت وجود داشته باشد که مانع پخش مستقیم سخنان احمدی نژاد از تلویزیون شده است.
اظهار نظرهای بی پرده احمدی نژاد و متهم کردن پایوران رژیم به فساد مالی، قاچاق، توطیه و غیره از جمله حرکاتی است که او تا کنون انجام داده است. به همین دلیل بسیاری از این موضوع نگران بودند که او در گفتگوی سه شنبه شب، بار دیگر بی پروا به مخالفان خود حمله کرده و اتهاماتی را به زبان آورد که مشکلات بسیاری به بار آورد. مخالفت او با مجلس و درگیری و کشاکش این دو قوه با یکدیگر می تواند یکی از این موضوعات باشد. او در گذشته نیز تهدید کرده بود که با پرونده هایی که از مخالفانش در زیر بغل دارد به مجلس آمده و پاسخ آنان را خواهد داد.
بعد از سووال از احمدی نژاد در مجلس، بسیاری از اعضای این نهاد حکومتی به مخالفت علنی با او پرداخته و نه تنها پاسخهای او را برنتابیدند، بلکه لحن تمسخر آمیز وی را توهین به خود و مجلس تلقی کردند. در ادامه آنها از احمدی نژاد به قوه قضاییه در این مورد شکایت کرده اند. بعید نبود که احمدی نژاد بخواهد در سه شنبه شب پاسخ این تبلیغات وسیع مجلسیان را از تلویزیون بدهد.
از سوی دیگر، درگیری او و رفسنجانی و اظهار نظرهای جدید خامنه ای در مورد رفسنجانی و مجلس تشخیص مصلحت، بعید نیست که احمدی نژاد را بر آشفته باشد و او تصمیم گرفته باشد در این گفتگو حمله ای به رفسنجانی و دستگاه تحت سرپرستی او انجام دهد.
همچنین رد صلاحیت بسیاری از طرفداران او در انتخابات مجلس و باطل شدن انتخابات بعضی از حوزه ها نیز می تواند بخشی از مطالبی باشد که رژیم از اظهار نظر احمدی نژاد در مورد آن نگران است.
به هرحال به نظر می رسد زبان بی پروای احمدی نژاد در اتهام زنی و مخاطب قرار دان کسانی که بخشی از خط قرمز رژیم در وسایل ارتباط جمعی محسوب می شوند، تریبون تلویزیون را از او دور کرده است؛ تصمیمی که خامنه ای گیرنده و دستور دهنده اش است.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر