۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

توهین و ضرب و شتم دانشجويان دانشگاه آزاد رودهن و توضیح مسئولان:ما خودمون قانونیم! اگر گفتیم فردا لخت باید بیاین ، لخت باید بیاین!


ملی مذهبی
دو دانشجوی دختر و یک دانشجوی پسر دانشگاه آزاد رودهن به دلیل آنچه انتظامات دانشگاه آزاد رودهن آن را پوشش نامناسب ذکر کرده اند مورد ضرب و شتم شدید و توهین قرار گرفتند.

بنا بر اخبار رسیده به سایت ملی-مذهبی ماجرا از آنجا آغاز شد که از روز شنبه، دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ در دانشگاه آزاد رودهن به دستور رئیس این واحد دانشگاهی “غلام حسین حیدری” بدون اطلاع قبلی ورودی های خانم ها و آقایان از یکدیگر جدا شد و از ورود دانشجویان بدون همراه داشتن کارت دانشجویی و یا برگه ی پرینت انتخاب واحد جلوگیری به عمل آمد و نیرو های انتظامات و حراست با رفتاری بسیار توهین آمیز مانع ورود دانشجویان به بهانه نامناسب بودن پوشش ظاهری آن ها شدند. تا آنجا که تعدادی از دانشجویان علی رغم پیمودن مسیر طولانی از تهران تا رودهن نتوانستند وارد دانشگاه شده و سر کلاس های درس خود حاضر شوند.

از تاریخ دوم اردیبهشت مال سال جاری در کنار سر در اصلی دانشگاه که پیش از این دانشجویان و اساتید از آن رفت و آمد می کردند اطلاعیه بزرگی نصب شده که در آن الگوهای رفتاری و پوششی برای دختران و پسران دانشجو ذکر شده است. اطلاعیه های تهدید آمیز و محدود کننده مشابهی نیز در نقاط مختلف دانشگاه نصب شده است. در کنار سر در اصلی و وروی بزرگ دانشگاه که اکنون با نصب میله های سیاه رنگی آن را مسدود کرده اند؛ دو اتاقک قرار داده شده است که مملو از عوامل انتظامات است . دختران و پسران دانشجو برای ورود به دانشگاه می بایست از این اتاقک عبور کنند. نیروهای انتظامات مستقر در اتاقک مربوط در پاسخ به پرسش و اعتراض دانشجویان و اینکه چرا این برخورد ها ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی انجام شده است و در مواردی غیر قانونی است عنوان داشته اند:«ما خودمون قانونیم! قانون ماییم! اگر گفتیم فردا لخت باید بیاین لخت باید بیاین! …»

هم چنین وضع قوانین محدود کننده ی جدید حتی به پارکینگ دانشجویان نیز کشیده است . دانشجویان قوانین جدید را اقدامی توهین آمیر قلمداد می کنند.

* خشم دانشجویان از بازرسی بدنی و ضرب و شتم

عوامل انتظامات در اتفاقی نادر اقدام به بازرسی بدنی و تفتیش کیف و وسایل دانشجویان می کنند. این امر بیش از هرچیز موجب خشم و اعتراض دانشجویان می شود. در این حین و در حدود ساعت یازده صبح روز شنبه دوم اردیبهشت، یکی از عوامل انتظامات سیلی محکمی به صورت یکی از دانشجویان پسر زده و با حرکتی توهین آمیز وی را از دانشگاه به بیرون می برد و در خارج از محیط دانشگاه به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهد . این دانشجو سپس توسط انتظامات به حراست دانشگاه انتقال داده می شود و به بهانه های واهی برای وی پرونده سازی صورت می گیرد. یکی از مهره های کلیدی انتظامات فردی موسوم به “شهاب” است که در بین دانشجویان به سخت گیری و فحاشی شناخته می شود . نامبرده از مسببان اصلی ضرب و شتم دانشجویان و بازرسی های بدنی توهین آمیز بوده است.

هم چنین روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه از ورود یک دانشجوی دختر به دانشگاه به خاطر آنچه آرایش نامناسب از سوی انتظامات دانشگاه عنوان می شود، ممانعت به عمل می آید . این اقدام با اعتراض این دانشجوی دختر همراه می شود و عوامل انتظامات دانشگاه آزاد رودهن شروع به فحاشی به وی و هل دادن او میکنند. سپس این دانشجو را با حالتی زننده و با ضربه ای محکم از دانشگاه به بیرون پرت می کنند که موجب برخورد شدید وی با زمین و صدمه دیدن این دانشجو می شود.

روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه،نیز کشمکش و درگیری شدید لفظی دیگری بین یکی دیگر از دانشجویان دختر با یکی از عوامل انتظامات زن این واحد دانشگاهی روی داد که طی این برخورد، انتظامات خانم ها اقدام به برخورد فیزیکی و فحاشی می کنند . در نتیجه این دانشجوی دختر به زمین می خورد و یکی از نیروهای انتظامات خانم ها ضرباتی را به پای این دانشجو وارد میکند. یکی از عوامل انتظامات خانم ها به نام”جابری” که با دانشجویان دختر به شدت توهین آمیز رفتار می کند؛ در این برخورد دخیل بوده است.

این اقدامات حراست و انتظامات دانشگاه که مستقیما زیر نظر رئیس این واحد دانشگاهی انجام می پذیرد؛ موجبات نارضایتی و اعتراض برخی از اساتید را نیز فراهم اورده است. به عنوان نمونه می توان به تنش لفظی صورت گرفته بین یکی از اساتید با عوامل حراست در ساختمان مرکزی این دانشگاه اشاره کرد.

گفتنی است در سال ۸۸ “پاشا علیپور” مسئول حراست این دانشگاه به همراه دو تن از همکارانش به نام های “افکاری” و “عیوضی” با هماهنگی با نیروهای انتظامی ؛ ماشین گشت ارشاد را در مقابل در ورودی دانشگاه آزاد رودهن مستقر کرده و اقدام به بازداشت دانشجویان میکردند.

قابل ذکر است که در سال های اخیر در این واحد دانشگاهی صدها دانشجو به خاطر نوع پوششان به کمیته انضباطی احضار شده و با احکام محرومیت از تحصیل مواجه شده اند. “شهاب” و “پاشا علیپور” نقش زیادی در اعمال این محدودیت ها ایفاء کرده اند.

ضرب وشتم دانشجویان دختر در محیط داخل دانشگاه و یا حتی خارج از دانشگاه آزاد واحد رودهن توسط نیروهای حراست و انتظامات نیز امر تازه ای نیست. پیش از این هم در اواخر مهرماه سال۱۳۸۷ در ماجرای مشابهی یکی از دانشجویان دختر که به بازرسی بدنی و تفتیش کیف و وسایل خود توسط یکی ازکارمندان زن این واحد دانشگاهی معترض شده بود در خارج از محیط دانشگاه تواسط ماموران مرد انتظامات مورد توهین و ضرب و شتم و تماس های مکرر بدنی قرار گرفته بود . در آن هنگام ریاست کنونی دانشگاه که آن زمان نیز بر همین صندلی تکیه داشت ضمن ابراز امیدواری از عدم تکرار این وقایع در آینده به خبرنگاران گفته بود:« با عاملان حادثه دانشگاه رودهن قاطعانه برخورد کردیم.» .

اما دانشجویان معترض معتقدند اولا: اگر آن موقع با عوامل ضرب و شتم دانشجویان برخورد می شد امروز شاهد تکرار این وقایع تلخ نبودیم و ثانیا نمی توان از کنار نقش محوری رئیس این واحد دانشگاهی دکتر”غلام حسین حیدری” در اعمال محدودیت ها و برخورد های صورت گرفته به آسانی گذشت.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر