۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

دوشهروند بهایی پس از ۱ ماه در بد‌ترین شرایط زندان کرمان

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرحناز نعیمی (راسخی) و دخترشان فرین راسخی شهروندان بهایی ساکن کرمان که در آخرین روزهای سال ۹۰ از سلولهای انفرادی به قرنطینه زندان شهاب کرمان منتقل شده بودند، پس از گذشت بیش از یک ماه به بند عمومی زنان این زندان منتقل شدند.

گفتنی ست قرنطینه زندان شهاب کرمان اتاقی بدون نور آفتاب و بدون حمام و فقط با یک سرویس بهداشتی می‌باشد که تمام زوایای آن حتی درون سرویس بهداشتی توسط دوربینهای مداربسته کنترل می‌شود.

یکی از بستگان این دو زندانی به گزارشگر هرانا گفت: «خانم فرحناز نعیمی در مدت این یک ماه به شدت بیمار بودند و خونریزی بسیار شدید داشتند که تا پای مرگ رفتند و خودشان مطمئن بودند که از شدت خونریزی می‌میرند. با این حال هیچ داروی برای ایشان تجویز نشد. در چنین شرایطی ایشان را برای بازجویی به اداره اطلاعات می‌بردند. آن‌ها مدت یک ماه از دیدن نور آفتاب و حمام محروم بودند.»

شایان ذکر است که فرحناز نعیمی به همراه همسر خود بختیار راسخی و دخترشان فرین راسخی در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۰، به اتهام برپایی جشن «روز جوانان بهایی ایران» که در خانه خانواده راسخی در کرمان برگزار شده بود بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر