۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

نوری المالکی در بارگاه ولی فقیه







نخست وزیر عراق، نوری المالکی روز یک شنبه 3 اردیبهشت وارد تهران شد. دیکتاتور عراق روز دوشنبه در بارگاه ولی فقیه حضور یافت. عکسهای نوری المالکی و خامنه ای صفحه اول رسانه های حکومتی را پر کرد. احضار نوری المالکی به تهران قبل از برگزاری جلسه کشورهای 5+1 در بغداد، چه پیامی می تواند داشته باشد؟

این سوالی است که سرمقاله نویس روزی نامه حکومتی رسالت در شماره روز دوشنبه 4 اردیبهشت بدان پرداخته است. این که در اتاقهای بسته بین دوطرف چه توطئه هایی طراحی شده، هنوز خبر مهمی منتشر نشده است.

کنفرانس دوم کشورهای 5+1 بنا به درخواست رژیم در بغداد برگزار خواهد شد. برخی از سخن پراکنان رسانه های رژیم، برگزاری این نشست در بغداد را امتیازی برای دولت عراق می دانند. از نگاه آنان، واسطه شدن دولت بغداد برای هموار شدن رابطه بین آمریکا و رژیم یک امتیازی است که به نوری المالکی تقدیم شده است. حال همین صاحبنظران این سوال را پیش می کشند که نوری المالکی در واکنش به داشتن این نقش چه امتیازی به رژیم خواهد داد؟

بر اساس مطلب قلم زن رسالت، سازمان مجاهدین خلق یکی از محورهای گفتگوهای نوری المالکی با خامنه ای و دیگر پایوران رژیم بوده است. به یاد داریم که کشتار 35 تن از مجاهدین در شهر اشرف بعد از دیدار مقامات عراقی با خامنه ای صورت گرفت. انتقال کامل ساکنان اشرف به پایگاه لیبرتی جهت انتقال به کشورهای دیگر، تا کنون با مشکل تراشی و موانع جدی از طرف دولت عراق روبرو شده است. روند این انتقال و رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی دولت مالکی در این دوره، نشان دهنده این است که رژیم ایران از طریق نوری المالکی می خواهد مجاهدین را در مقابل دو گزینه تسلیم یا کشته شدن قرار داده و مانع انتقال مسالمت آمیز به کمپ لیبرتی شود.

سرمقاله نویس رسالت از امکان توافق عراق و ایران برای تشکیل «دادگاه صالحی با حضور قضات ایرانی و عراقی» به منظور محاکمه ساکنان کمپهای اشرف و لیبرتی پرده برمی دارد.

کوته اندیشان جمهوری اسلامی آن قدر از وجود مبارزان بی سلاح در کمپ اشرف و لیبرتی در هراس هستند که قبل از انتقال کامل آنان عجولانه در صدد هستند تا به هر طریق ممکن مانع انتقال مسالمت آمیز آنها شوند. جلادانی که برخی از آنها به دلیل کشتار مبارزان در خارج از مرزهای ایران تحت پیگرد هستند و یا اسمشان در لیستهای تروریستی است دست به مظلوم نمایی زده و خواهان برگزاری دادگاه برای عده ای مبارز می شوند که جرمشان مبارزه با استبداد است. اگرچه طرح قلم زن روزنامه رسالت در خیال باقی خواهد ماند، اما پیام ملاقات خامنه ای – مالکی همان سوال مطرح در روزنامه رسالت است.

مسئولیت آزار و اذیت و هر گونه یورشی از طرف دولت عراق به افراد بی دفاع کمپ اشرف و لیبرتی به عهده باند نوری المالکی است که به نیابت از جانب ولی فقیه حاکم بر ایران عمل می کند.زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر