۱۳۹۱ اردیبهشت ۴, دوشنبه

رفتار ارتجاعی و تبعیض آمیز جمهوری اسلامی با مردم زحمتکش افغان محکوم است




سیاستهای تبعیض آمیز قومی، نژادی، مذهبی و جنسیتی همواره مکان ثابت و پایه ای در چگونگی رفتار رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی با "دیگران" داشته است. یکی از نمونه های روشن آن، رفتار تبعیض آمیز و غیر انسانی با مردم زحمتکش و آسیب دیده افغان است که هرگز شهروند به حساب نیامده و در زمره تهیدست ترین و بی حقوق ترین اعضای جامعه ایران قرار دارند.

بهمن خواجوند، بخشدار مرکزی نوشهر، به این بهانه که نوشهر، شهری توریستی است، خواستار "شناسایی افاغنه و جمع آوری آنان با همکاری فرماندهان پایگاه بسیج" شد. پیشتر نیز اوباش بسیجی و نیروهای سرکوبگر پلیس به دستور کارگزاران حکومتی از ورود شهروندان افغان به پارکها در روز "سیزده بدر" جلوگیری کرده بودند.

رفتار ارتجاعی و چندش آور جمهوری اسلامی در نقض حقوق مهاجران افغان، محیطی نا امن و رنجبار را برای آنان به وجود آورده است. این در حالیست که مهاجران و پناهجویان افغان برای کارهای شاق با مزدهای کم به کار گرفته می شوند، حتی آنان به طور اجباری به جنگ ارتجاعی با عراق فرستاده شده و جان سپرده اند. با این حال، شهروندان افغان به طور مداوم تهدید به اخراج شده، فرزندانشان از تحصیل محروم گردیده و هیچ حقوقی برایشان در نظر گرفته نشده است.

در همین حال رژیم تلاش کرده است که همین دسته از کارگران مهاجر بی حقوق را عامل بیکاری معرفی کند و بدین طریق مانع همبستگی کارگران ایرانی که خود همواره تحت استثمار قرار گرفته اند، با آنها شود.

از سوی دیگر، رژیم جمهوری اسلامی با هتک حرمت این زحمتکشان، نابسامانیهای اجتماعی را نیز به گردن آنها می اندازد و جو سووظن و بدبینی نسبت بدانها ایجاد کرده و به تحریک غرایز ابتدایی و تعصبات کور در جامعه می پردازد. همه اینها در حالی صورت می گیرد که مقامات رژیم و آخوندهای بلندپایه به خاطر عدم رعایت حقوق مسلمانان، مُهاجران یا پناهندگان در اینجا و آنجای کره خاکی معرکه می گیرند و اشک تمساح می ریزند.

آنها که باید از جامعه طرد شوند، این انسانهای زحمتکش و محروم نیستند، بلکه آدمکشان، فاشیستهای اسلامی و دزدهای میلیاردی هستند که در بارگاه ولایت فقیه گردهم جمع شده اند. مردم افغان ساکن ایران، بخش جدایی ناپذیر جامعه ایران و طبقه کارگران و زحمتکشان ایران هستند. از این روست که دردهای مشترک زحمتکشان ایرانی و افغان، مخرج مشترکی برای همبستگی و خنثی کردن توطئه های رژیم است.

ما از برابری ملی، جنسیتی، نژادی و دینی همه ساکنین ایران حمایت می کنیم و تبعیض، آزار و بازداشت به دلیل ملیت، نژاد، مذهب، جنسیت و تفکر را نقض حقوق بشر به شمار می آوریم. افشاگری و تلاش برای برچیدن رژیم ارتجاعی که بر این پایه ایستاده و خاتمه انواع ستم، از وظایف ماست. لیلا جدیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر