۱۳۹۱ اردیبهشت ۲, شنبه

اعتراض دستفروشان در سنندج


کمیته هماهنگی
روز سه شنبه 29/1/91 ماموران شهرداری طی حکمی به دستفروشان خیابان کارآموزی سنندج، اعلام کردند که تنها سه روز مهلت دارند، اجناس و وسایل خود را از پیاده روها و کنار بازارچه جمع آوری نمایند؛ در غیر این صورت ماموران گارد ویژه با استناد به حکم شهرداری، به آن ها حمله برده وبه زور اقدام به جمع آوری وسایل و اجناس آنان می نمایند.

در پی این اخطاریه، روز پنجشنبه 31/1/91 ساعت 9 صبح بیش از 100 نفر از دست فروشان با پای پیاده از محل کسب خود به سمت شهرداری مرکزی سنندج راه پیمایی کرده و در مقابل آن تجمع نمودند. در پی این تجمع، ماموران نیروی انتظامی در محل حاضر شده و آن ها را به داخل حیاط شهرداری فرستادند. دستفروشان خواستار حضور شهردار در میان خود شده و پس از حضور شهردار در میان آنان، با بیان خواسته های خود، خواهان ایجاد مکان مشخّص و یا بازارچه ای جهت سامان دادن به کسب و کار خویش شدند. شهردار به آن ها وعده داد که تا سه ماه آینده برای آن ها بازارچه ای در محله "کانی کوزه له" سنندج ایجاد کنند و تا آماده شدن بازارچه اقدام به جمع آوری آن ها ننمایند .

لازم به توضیح است که این دستفروشان حدود 300 نفر هستند که در پیاده رو و کوچه کنار بازارچه مشغول کسب و کار اند.علی رغم این دستاورد مقطعی، نباید فراموش کرد که دستفروشی نه تنها شغل نیست، بلکه نماد بیکاری پنهان و آشکار در جامعه می باشد. ما خواهان ایجاد شغل شرافتمندانه و یا بیمه بیکاری مکفی برای کلّیه دستفروشان و دوره گردان کوچه و بازار و حاشیه شهرها می باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر