۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

احضار روزبه خوانپایه، از فعالین سیاسی یاسوج به دادگاه انقلاب


نیروهای اداره‌‌ی اطلاعات یاسوج طی روز شنبه با مراجعه به منزل روزبه خوانپایه، از فعالین سیاسی این شهر، ضمن تفتیش منزل، وی را به دادگاه انقلاب احضار کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی اداره‌ی اطلاعات یاسوج صبح شنبه ۲ اردی‌بهشت ماه وارد منزل این فعال سیاسی در یاسوج شده‌اند و پس از آگاهی از عدم حضور نامبرده در منزل با بازرسی آن محل برخی وسایل شخصی وی از جمله کامپیو‌تر، یادداشت‌ها و تعدادی کتاب را ضبط و با تهدید خانواده‌، احضاریه‌ای برای حضور وی در دادگاه انقلاب یاسوج به ایشان تحویل دادند.
روزبه خوانپایه ۴۸ ساله فعال سیاسی و فرهنگی اهل یاسوج در طی سال‌های اخیر بار‌ها مورد تهدید ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفته است.
گفتنی است روزبه خوانپایه نخستین بار در شهریور سال ۶۳ به جرم ارتباط با گروه‌های معاند نظام بازداشت شده بود و مدت ۱۵ ماه را در زندان به سر برد.
آقای خوانپایه هم چنین در سال ۸۶ و در جریان شورش مردم یاسوج در پی بالا رفتن قیمت بنزین، پس از دستگیری دوباره به جرم تبلیغ و تبانی علیه نظام و شرکت در تجمعات غیرقانونی دستگیر و پس از گذشت ۳ ماه از زندان یاسوج آزاد شد.



 






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر