۱۳۹۱ اردیبهشت ۴, دوشنبه

اقای وزیر مدارس را تعطیل کنید،جرم ریشه کن شود!

شفاف :مدرسه خانه دوم بچه هاست، این جمله در عین تکراری بودن بسیار درست مفهوم و اهمیت مدرسه را بیان می کند. بچه ها از ۷ سالگی به بعد ساعات زیادی را در مدرسه می گذرانند و در واقع در محیطی دیگر شروع به رشد می کنند.محیطی مقدس که از دیرباز در دین و فرهنگ ما ایرانیان جایگاه و مقام والایی دارد.
اگرچه از دیرباز مدرسه ،تعلیم و تعلم را مانعی برای آغشته شدن به فساد دانسته اند و والدین بسیاری را می بینبیم که حضور فرزندان خود در مدارس را مایه آرامش خاطر خود نسبت به فرزندان می دانند اما صحبت های جدید وزیر آموزش و پرورش در این رابطه کمی جای تامل دارد.
حاجی بابایی در سخنان اخیر خود از کاهش 20 درصدی آسيب‌هاي اجتماعي، به دليل تعطيلي دانش آموزان درروزهاي پنجشنبه خبر داده است. به گزارش ايلنا، حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به اجراي يک تحقيق ميداني و مقايسه امسال با سال گذشته درباره تعطيل شدن پنجشنبه‌هاي مدارس می گوید: نهادهاي ديگر بررسي کردند امسال که دانش آموزان پنج شنبه به مدارس نيامده‌اند ۲۰درصد آسيب‌هاي اجتماعي کاهش يافته زيرا آن‌ها در کنار خانواده‌هاي خود بوده‌اند و در تعطيلات رسمي و نوروز هم به همين شکل است.

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه از موافقان طرح تعطیلی پنج شنبه ها است .وی این طرح را در صورت رعایت اصول کارشناسی و استاندارد های جهانی طرح موفقی می داند که تا حدی از وابستگی دانش آمزان به کلاس و معلم می کاهد.

قرایی در خصوص اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش می گوید:اگرچه درصد اعلام شده بالا به نظر می رسد اما این نتیجه گیری می تواند درست و منطقی باشد ،چراکه یکی ازموثرترین عوامل در بزه جوانان معاشرت با هم سن و سالان به صورت کنترل نشده است اما بیان این سخنان از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان مسئول رده بالای این وزارت کار درست و بجایی نبوده است.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه که سخنان وزیر را سبب بی اعتمادی والدین نسبت به مدرسه و سیستم آموزشی می داند می گوید: سخنان حاجی بابایی این نکته را به ذهن القا می کند که محیط مدرسه محیطی آسیب ساز و نا امن است وحضور دانش آموزان در پنج روز دیگر می تواند تبعات سویی را به دنبال داشته باشد.

حال جای این سوال باقی می ماند آیا وزیر آموزش پرورش به این نکته توجه نکرده اند که با بیان این جملات با زبان بی زبانی مدرسه را محیطی خطر ساز معرفی کرده اند و جای این سوال را ذهن باقی نمی گذارد که با تعطیل کردن پنج روز باقی مانده هفته 100 درصد دیگر می توان از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر