۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

وزیر رژیم: اکثر کارگران در ایران فقیرانه زندگی می کنند





خبرگزاری حکومتی ایلنا: وزیر سابق کار دولت‌های سازندگی و اصلاحات گفت: در حال حاضر دستمزدهای دریافتی جامعه کارگری پاسخگوی سبد هزینه مختصر زندگی آن‌ها نیست.


حسین کمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا افزود: شاید بتوان گفت که اکثرکارگران کشور فقیرانه زندگی می‌کنند و کمبود فرصت‌های شغلی برای جوانان موجب شده است تا بسیاری از آن‌ها به رغم آمادگی برای کار در خانواده‌های خود سربار حقوق اندک خانواده باشند.


وی ادامه داد: در حال حاضر ادامه حضور ۷۰۰ هزار بازنشسته در بازار کار ایران بیانگر آن است که حقوق بازنشستگی تکاپوی معیشت آن‌ها را نمی‌کند و مجبور هستند که دوران سالخوردگی و استراحت خود را نیز کار کنندو بخشی از فرصت‌های شغلی را که می‌تواند در اختیار جوانان قرار گیرد در اختیار بازنشستگان قرارگیرد.


دبیر کل حزب اسلامی کار با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی کشور خاطرنشان ساخت: در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق واحدهای صنعتی کشور به دلیل غیر رقابتی بودن فعالیت‌های خود در صورتی که بازسازی نشوند و در چارچوب دانش روز دنیا فعالیت نکنندبه سمت تعطیلی و ورشکستگی سوق خواهند یافت‌و در این حالت کارگران بیش از گذشته کار خود را از دست خواهند داد.


به گفته وی‎‌ افزایش تعداد معتادان،‎ میزان طلاق، کاهش ازدواج و افزایش تعداد زندانیان بی‌ارتباط با بیکاری،‎‌ فقر و نداری نیست.


وی اظهار داشت: ‌ در صورتی که نرخ خط فقر را در کشور حدود یک میلیون تومان دستمزد در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که بیش از ۵۰ درصد از کارگران زیر خط فقر گذران معیشت می‌کنن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر