۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

از ترس چه کسانی مصلحی به دامان روضه خوانها پناه می برد؟




ترس از تهدید امنیتی انتخابات به دلیل بهم ریختگی زیر خیمه نظام از همیشه بیشتر شده است. حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات رژیم در سخنرانی برای آخوندهایی که در آستانه ماه محرم جهت سفر به نقاط مختلف کشور برای روضه خوانی آماده می شوند، هشدار می دهد که گروه های مختلفی قصد دارند در انتخابات آتی علیه علی خامنه ای، رهبر و ولی فقیه رژیم اقدام کنند.
او روز چهارشنبه هفته جاری در قم در جمع این آخوندها گفت: "
جریانات و ائتلافهای متعددی برای ورود به انتخابات تشکیل شده اند و از جمله نکات بارز و قابل توجه این است که جریانات فتنه، انحرافیون و اصلاح طلبان آمریکایی که با رهبری و نظام غیر همسو هستند، با وجود اینکه خاستگاه های غیر مشترک دارند، اهداف مشترکی را برای مقابله با نظام و رهبری دنبال می کنند."مصلحی که نمی تواند نگرانی علی خامنه ای از تهدید امنیتی انتخابات پیش رو را پنهان کند، به آخوندهای روضه خوان و مواجب بگیر رژیم دستور می دهد تا از امکاناتی که مراسم مذهبی محرم در سراسر کشور در اختیار آنان قرار می دهد، بیشترین استفاده را برده و به کسانی که مخاطب آنان هستند، بقبولانند تا "در انتخابات تنها باید به کسانی رای داد که از نظر فکری، گفتمانی و عملی با اندیشه ها و دستورات آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای منطبق هستند".
مصلحی به روضه خوانان مبلغ نظام توضیح می دهد که "
ترویج تساهل و تسامح، تلاش برای کمرنگ کردن ارزشهای اسلامی و انقلابی٬ امتیاز گرفتن از نظام، تلاش برای تخریب چهره‌های ستونی نظام مانند رهبری، سپاه و بسیج، بزرگ جلوه دادن مشکلات مردم و ایجاد شکاف میان نخبگان و نظام سیاسی کشور" از مواردی است که رقبا روی آنان مانور خواهند داد و آخوندهای مواجب بگیر باید از منبرهای مساجد و تکیه ها این موارد را به خوبی برای شنوندگان خود جا بیندازند.
بهم ریختگی در هرم قدرت و درگیری بین عناصر سازنده  آن به جایی رسیده است که در جنجالهای پیش آمده در زور آزمایی طرفین ماجرا مشخص نیست خط اصلی مسلط بر این کشاکش کجاست. طرفداران سنتی خامنه ای تلاش می کنند تا با لشکرکشی و به کارگیری قدرت سنتی خود یعنی، قوه قضاییه و نیروهای دادستانی، صدای حریفان را خفه کنند اما آنها نیز با شناختی که از شگرد این بخش از قدرت دارند، ضد حمله های حساب شده ای را به کار می گیرند و بافته های آنان را رشته می کنند.
از سوی دیگر، پروژه ای که می رفت تا قدرت علی خامنه ای را به عنوان فعال مایشا در رژیم جمهوری اسلامی یکدست کند و رقبا را به چاه ویل سرازیر نماید، پاشیده از هم، هر روز صدای جدید از بخشهایی از آن به گوش می رسد. با این تجربه ناموفق، علی خامنه ای نه تنها قافیه حکومت یکدست را باخته، بلکه همان اندک اتوریته خود را نیز در تهدید می بیند.
به کارگیری همه ابزارهای شناخته شده تا کنونی، تا الآن ناکار آمده جلوه کرده و به همین دلیل رقبای تازه ابتکار عمل را به دست گرفته اند. ناتوانی او در مدیریت این بحران داخلی می تواند ترس از تهدید امنیتی را دو چندان کند.
زور آزمایی در میدان انتخابات آتی هدف باندهای مختلف قرار گرفته است. تلاش باندهای سنتی برای بدنام سازی مدعی تازه، تا کنون کارساز نبوده و آویختن مصلحی به دامان آخوندهای روضه خوان نیز از این زاویه قابل بررسی است. آیا روضه خوانهای سنتی قادر به زمینه سازی شکست حریف هستند؟ کاری که نهادهای اطلاعاتی امنیتی و قوه قضاییه و دادستانی تا کنون از انجام آن ناتوان بیرون آمده اند.
    
 جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر