۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

وزیر نفت دولت خاتمی به دادگاه احضار شد




خبرگزاری فارس: پس از چند سال انتظار، قوه قضائیه با ورود جدی‌تر به پرونده قرارداد فروش گاز به شرکت اماراتی کرسنت، وزیر نفت دولت اصلاحات را به عنوان مسئول اصلی این قرارداد به دادگاه احضار کرد.
یک مقام آگاه اظهار داشت: زنگنه وزیر نفت دولت اصلاحات برای پاسخگویی درباره ابهامات و تخلفات قرارداد فروش گاز به شرکت اماراتی کرسنت به مجتمع قضایی ویژه مفاسد اقتصادی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش چندی پیش با پیگیری‌های قضایی حدود ۱۲ نفر از جمله مسئول دفتر وزیر نفت دولت اصلاحات به اتهام دریافت رشوه در جریان عقد این قرارداد مورد بازجویی قرار گرفته‌اند و منشی مخصوص وزیر ح. ر. نیز مدتی را در بازداشت به سر برده است.
این گزارش حاکی است با دستگیری ۶ مدیر سابق و فعلی نفت از جمله اعضای هیئت مدیره وقت شرکت ملی نفت و بازجویی از آنان پرونده کرسنت وارد فاز جدید و جدی‌تری شده است.
بر اساس این گزارش در سال ۲۰۰۱ میلادی و در زمان وزارت نفت بیژن زنگنه وزیر نفت دولت اصلاحات شرکت کرسنت پترولیوم قراردادی را با شرکت ملی نفت ایران امضا کرد که بر اساس آن قرار بود از اوایل سال ۲۰۰۶ گاز یکی از میادین ایران به حجم ۱۲۵ میلیون فوت مکعب در روز به شرکت کرسنت فروخته شود. بر این اساس قرار بود در ادامه حجم گاز صادراتی به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز برسد.
کارشناسان از این قرارداد به دلایل مختلفی از جمله قیمت بسیار پایین گاز به عنوان ترکمانچای گازی نام می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر