۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

وضعیت تکان دهنده کودکان کار در ایران






میانگین سنی کودکان کار 9 سال است که 17 درصدشان مصرف‌کننده سیگار و 11 درصدشان نیز مصرف کننده انواع مخدرها هستند. اینها کودکانی هستند که از انواع بیماری‌های انگلی و پوستی، عفونت‌های ادراری، پوسیدگی شدید دندان، تمایل به خودکشی، افسردگی و ... رنج می برند. نزدیک به 30 درصد از کودکان بدسرپرست علاوه بر زندگی در خیابان حداقل یک بار مواد مخدر مصرف کرده اند که سیگار شامل این مواد نمی‌شود.



به گزارش شهرزادنیوز، بر پایه پژوهش‌های حوزه علوم اجتماعی دانشگاه بهشتی، بیماری‌های مبتلا به کودکان عبارتند از: بیماری‌های چشمی 73 درصد، بیماری‌های تنفسی 61 درصد، بیماری‌های قلبی 64 درصد، اختلالات شنوایی 69 درصد و بیماری‌های پوستی 82 درصد. طبق این پژوهش‌ها برخی از کودکان نیز چند بیماری را با هم دارند.



دکتر حسین باهری، آسیب شناس اجتماعی، ضمن بیان این مطلب به خبرگزاری فردا همچنین گفت که 25 درصد از کودکان "کانون اصلاح و تربیت" را کودکان بدسرپرست تشکیل می‌دهد. همان‌هایی که دوره کودکی را در خیابان‌ها گذرانده و در این "دانشگاه جرم‌خیز" آموزش دیده‌اند.



به گفته وی، ضعف‌های قانونی در کشور باعث می‌شود تا متولیان این امر موفق نشوند پناهگاهی جز مراکز بهزیستی در اختیار کودکان قرار دهند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر