۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

حمله به سفارت انگلیس حرکتی جنگ طلبانه و محکوم است





هیچ جنگی بدون زمینه سازی و تنها با شلیک اولین گلوله آغاز نمی شود. همچنین نمی توان تاریخ لحظه شلیک اولین گلوله را پیش بینی کرد. این سیاست است که در ادامه خود زمینه های جنگ را مهیا می سازد و در لحظه مناسب هیزم جنگ آتش می گیرد. پایوران رژیم ولایت فقیه از ولی فقیه تا مجلس نشینان و احمدی نژاد طی هفته گذشته در شدیدترین شکل با موضع گیریهای تهدید آمیز خود تدارک حمله به سفارت انگلیس را پی ریزی کردند. حمله به سفارت یک کشور که جزو خاک آن کشور محسوب می شود عملی تحریک آمیز، جنگ طلبانه و محکوم است.
رژیم ولایت فقیه در برابر واکنش کشورهای غربی بعد از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر نظامی بودن فعالیتهای هسته ای، به جای شفاف سازی و دست برداشتن از اتمی کردن ایران، دست به این عملیات تجاوزگرانه زد. فرار به جلو و پرتاب کردن توپ در زمین حریف، سیاست رژیم در شرایط بحرانی است. تشدید بحران، آتش زدن پرچم و مشتهای سازماندهی شده عده ای بسیجی و سپاهی با شعارهای مرگ مرگ، ایجاد رعب و وحشت و تهدید به انجام عملیات گروگانگیری و تروریستی از جمله سیاستهای کهنه شده ای است که در شرایط فعلی خریداری ندارد.
روز سه شنبه 8 آذر، تعدادی از عوامل سپاه و بسیج به سفارت انگلیس حمله کردند. مهاجمان اقدام به سوزاندن مدارک و وسایل سفارت کردند. خبرگزاریهای حکومتی از جمله خبرگزاری دولتی فارس و ایرنا، نام مهاجمان را بنا به بازتاب این حرکت در صحنه بین المللی تغییر دادند. برای گرم کردن صحنه جنگ، در آغاز مهاجمان از طرف خبرگزاریهای حکومتی، دانشجویان بسیجی و پاسدار لقب گرفتند اما به تدریج با محکوم شدن این عمل در صحنه بین المللی مهاجمان، عده ای دانشجوی خودسر و نیروی مردمی لقب گرفتند.
وزارت خارجه رژیم در وحشت از مجکومیت جهانی، این عمل را خودسرانه دانست و اعلام کرد که موضوع را پیگیری می کند. اما پر واضح است که این عمل بدون دستور خامنه ای غیر ممکن بود و نیروی خودسر همان کسانی هستند که از بیت خامنه ای فرمان می برند.
         زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر