۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

حمله بسیجی ها به باغ قلهک، اقامتگاه کارکنان سفارت انگلیس در تهران






بی بی سی : گزارش ها از تهران حاکی است که گروهی از معترضان که در مقابل سفارت بریتانیا در خیابان فردوسی تهران تجمع کرده بودند، وارد ساختمان سفارت شده اند و پرچم بریتانیا را پایین کشیدند.
همچنین گزارش‌ها از تهاجم به اقامتگاه کارکنان سفارت در باغ قلهک حکایت دارد.
واحد مرکزی خبر خبر داده است که "تعدادی از دانشجویان خشمگین که قصد تصرف سفارت را داشتند، کوکتل مولوتف و سنگ به داخل سفارت پرتاب کردند و شیشه های سفارت را شکستند و گوشه ای از ساختمان کوچک پشت درب اصلی سفارت نیز آتش گرفت".
خبرگزاری جمهوری اسلامی هم می گوید که "اسناد و مدارک محرمانه و جاسوسی" بریتانیا در تهاجم معترضان به باغ قلهک به مصادره آنها در آمده است و "تعدادی از اتباع بیگانه مستقر در ساختمان باغ قلهک نیز توسط دانشجویان محافظت می شوند".
خبرگزاری فارس نوشته است که مأموران نیروی انتظامی نتوانستند جلوی مهاجمان به ساختمان اصلی سفارت در خیابان فردوسی را بگیرند.
خبرگزاری ایلنا گزارش می دهد که معترضان بعضی مدارک را از درون ساختمان سفارتخانه به بیرون پرتاب کرده اند.
پرس تی وی، شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ایران، به طور مستقیم تصاویری را از مقابل ساختمان سفارت بریتانیا در خیابان فردوسی تهران پخش می کند.
در این تصاویر تعدادی از معترضان روی دیوار سفارت دیده می شوند که پرچم ایران و پرچم هایی با شعارهای مذهبی را در هوا تکان می دهند.
گزارشگر پرس تی وی که در محل حاضر است می گوید که مأموران امنیتی در حال تلاش برای آرام کردن معترضان هستند.
گزارشگر شبکه خبر تلویزیون ایران هم می گوید که تعدادی از دانشجویان در داخل محوطه سفارت هستند و پلیس سعی می کند آنها را به بیرون راهنمایی کند.
روابط ایران و بریتانیا در هفته های اخیر و در پی تشدید تحریم ها علیه ایران توسط دولت بریتانیا پرتنش بوده است و مجلس ایران کاهش روابط این کشور با بریتانیا را به سطح کاردار تصویب کرده است.
یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه بریتانیا می گوید که این وزارتخانه از گزارش های مبنی بر حمله به سفارتش در تهران مطلع است، اما اطلاعات بیشتری در این مورد ندارد.

سفارت انگلیس و باغ قلهک تسخیر شد/ مطالبه تداوم تسخیر تا افشای ابعاد خیانت‌های انگلیس/ دانشجویان مانع خروج شش انگلیسی از باغ قلهک شدند

رجا نیوز: دانشجویان انقلابی تجمع کننده مقابل سفارت انگلیس در تهران با ورود به لانه جاسوسی روباه پیر، پرچم انگلیس را از این سفارتخانه پایین کشیدند.
به گزارش رجانیوز، این تجمع که از ساعت 14 امروز در مقابل سفارت انگلیس آغاز شد، به‌مناسبت سالروز شهادت شهید دکتر مجید شهریاری از اساتید و دانشمندان هسته‌ای کشورمان ترتیب داده شده بود که سال گذشته در چنین روزی به‌دست عوامل سرویس‌های امنیتی دشمنان ملت ایران به شهادت رسید.
دکتر شهریاری در حالی روز دوشنبه 8 آذر 89 به شهادت رسید که کمتر از یک ماه قبل از آن، "جان ساورز" رئیس سازمان جاسوسی انگلیس MI6 در یک نشستی مطبوعاتی که در تاریخ صدسال اخیر سرویس جاسوسی انگلیس بی‌سابقه بود، با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران، دیپلماسی را برای توقف این برنامه ناکافی دانسته و از لزوم روی آوردن به فعاليت‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي براي مقابله با ايران تاکید کرده بود.
با این حال، دانشجویان انقلابی امروز در سالگرد شهید شهریاری و در حالی که هفته گذشته مجلس شورای اسلامی طرح کاهش سطح روابط با دولت انگلیس را به تصویب رساند، وارد سفارت این کشور شدند تا خاطره 13 آبان 58 و ورود به لانه جاسوسی امریکا زنده شود.
البته این اولین بار نیست که دانشجویان انقلابی وارد محوطه در اختیار سفارت انگلیس می‌شوند، به‌طوری که سه سال پیش در دی ماه 87 نیز جمعی از دانشجویان به باغ قلهک که ساختمان شماره دو سفارت انگلیس است، وارد شدند و پرچم انگلیس را به پایین کشیدند.
گزارش خبرنگاران ما از محل تجمع دانشجویی در مقابل سفارت انگلیس حاکی است که دانشجویانی که به سفارت انگلیس وارد شده‌اند، در محوطه باغ این سفارت مشغول قرائت زیارت عاشورا هستند (ساعت 16) و تأکید دارند که اسناد خیانت‌های دولت انگلیس در حق ملت ایران به‌ویژه ارتباط با عناصر فتنه باید از این ساختمان استخراج شود.
حدود هزار نفر از دانشجویان در داخل سفارت هستند و در خیابان فردوسی محدوده خیابان جمهوری تا بالاتر از سفارت نیز مملو از جمعیت مردمی است که علیه امریکا و انگلیس شعار می‌دهند.
نیروی انتظامی در حال حاضر برای متفرق کردن دانشجویان و خارج کردن آن‌‌ها از سفارت انگلیس دست به‌کار شده و با پرتا ب تعدادی گاز اشک‌آور سعی می‌کند که آن‌ها را از محوطه سفارت انگلیس خارج کند. (ساعت 16:30)
تکمیلی (1)
خبرنگار ما از باغ قلهک ساختمان شماره دو سفارت انگلیس گزارش داد که دقایقی پیش، این لانه جاسوسی دولت انگلیس نیز به تسخیر دانشجویان انقلابی درآمد و دانشجویان، اتباع انگلیسی حاضر در این باغ را از محوطه اخراج کردند.
تکمیلی (2)
دانشجویان تجمع کننده در سفارت انگلیس نماز شکر اقامه و تأکید کردند و مطالبه باقی ماندن در لانه جاسوسی انگلیس برای بررسی اسناد خیانت‌های دولت این کشور به ملت ایران را مطرح کردند.
همچنین از باغ قلهک خبر می‌رسد که دانشجویان اجازه خروج را به شش نفر از عوامل سفارت انگلیس نداده‌اند.
تکمیلی اختصاصی (3)
پلیس دیپلماتیک چند کارمند سفارت انگلیس را تحت الحفظ از محوطه سفارت در خیابان فردوسی خارج کرد.
همچنین تعدادی از دانشجویان حاضر در سفارت انگلیس با تشکیل شورایی به‌نام شورای تسخیر کنندگان سفارت بر ادامه حضور خود تأکید کردند.
از باغ قلهک نیز خبر می‌رسد که دانشجویان همچنان در این باغ حضور دارند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر