۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

رژیم با حمله به سفارت انگلیس در صدد بحران آفرینی است






سایت حکومتی آتی نیوز: محمد مهدی شهریاری دیپلمات سابق و عضو کنونی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اشغال سفارت انگلیس در ایران گفت: من دقیقا نمی دانم چه افرادی و با چه هدفی این کار را انجام دادند، من با توجه به اینکه دیپلمات هستم و سال ها در وزارت خارجه بوده ام با این کار مخالفم.



شهریاری با تاکید بر اینکه قطعا این کار اشتباه بوده است صریح کرد: با توجه به تشریفاتی که سفارتخانه ها بر اساس حقوق کنسولی و دیپلماتیک دارند و ما هم قبول کردیم که این کشور در ایران سفارتخانه داشته باشد، اشغال سفارت انگلیس در تهران کار اشتباهی بوده است.



نماینده بجنورد افزود: با توجه به اینکه انگلیس مهمترین کشور اتحادیه اروپا است، قطعا این کار مورد اعتراض شدید کشورهای اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت. در این شرایط سخت تحریم هایی که علیه کشور ما اعمال شده، این کار آب به آسیاب دشمن ریختن است و غیر از خوشنودی و رضایت ضد انقلاب، نتیجه دیگری برای ما نخواهد داشت.



وی یادآور شد: البته ما به رفتار دولت انگلیس بعد از پیروزی انقلاب تا امروز اعتراض داشتیم. اما نمی توانیم به این بهانه حقوق و عرف دیپلماتیک را نادیده بگیریم و دست به اقداماتی بزنیم که برای ما تبعات داشته باشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر