۱۳۹۱ خرداد ۲۶, جمعه

تعطیلی واحدهای تولیدی و رشد بیکاری






بیش از دو هزار کارگر شاغل در 25 واحد صنعتی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را «قطع یارانه ها» دانسته و به آن اعتراض نمودند. کارگران خواستار افزایش حداقل دستمزدشان متناسب با تورم موجود به جای پرداخت یارانه ها شدند.  افزایش قیمت مواد خوراکی و سوختی هیچ خوانایی با مبلغ ناچیز یارانه ها برای خانواده های کارگری ندارد.
با قطع یارانه ها و افزایش بهای مواد کالاهای حامل انرژی، بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده و چرخهای تولید بیشتر واحد های تولیدی در آستانه ایستادن است.
آمار بانک مرکزی در باره افزایش نرخ بیکاری تاکیدی بر سیاستهای مخرب رژیم در زمینه اقتصادی است. به گزارش رسانه های حکومتی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در مورد موقعیت کسب و کار در ایران نسبت به کشورهای دیگر گفت:«ما در شاخص توسعه فضای کسب و کار در بین 183 کشور در سال 91، رتبه 144 هستیم که سال قبل 140 و سال قبل تر در رتبه 132 بودیم».
در خبرهای مربوط به افزایش قیمت مواد خوراکی، گندم، آرد، انواع ماکارونی دیده می شود. خبرگزاری حکومتی فارس روز سه شنبه 23 خرداد از افرایش 30 درصدی قیمت گندم و آرد و همچنین از افزایش 30  درصدی نرخ انواع ماکارونی گزارش داده است.
در کشاکش جنگ و جدال باندهای حکومتی، افشای گوشه ای از رقمهای میلیاردی  اختلاس و دزدیهایی که به وسیله سران حکومت صورت می گیرد، سودمندی قطع بارانه ها را می توان دید. احمدی نژاد در برابر اتهام طرف مقابل موضوع را «عدالت» و «ارزشهای آن» دانسته است. یکی از مجلس نشینان در برابر حرف او «پیاده شدن از قطار عدالت احمدی نژاد» را «توفیق بزرگ» اعلام کرد. در جنگ و جدال باندهای حکومتی تنها موردی که هیچ جایی ندارد عدالت و زندگی مردم است. دعوای اصلی بر سر شراکت بیشتر در قدرت و  چاپیدن مردم است.زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر