۱۳۹۱ تیر ۹, جمعه

دستگیری صالحی نتیجه بایکوت رژیم ولایت فقیه




بر اساس گزارشهای منتشر شده، روز چهارشنبه (6 تیر) علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه رژیم جمهوری اسلامی در فرودگاه لارناکا از سوی ماموران شعبه مبارزه با تروریسم قبرس، بازداشت شد.
شبکه خبری تی آر تی، خبرگزاری آناتولی و جیهان ترکیه به نقل از خبرگزاری رسمی قبرس گزارش کردند، پس از فرود هواپیمای صالحی در فرودگاه لارناکا در نزدیکی نیکوزیا پایتخت قبرس، او توسط پلیس مبارزه با تروریست مستقر در فرودگاه بازداشت شد.
دفتر ضد تروریسم فرودگاه تأکید داشته است که به دلیل وجود نام صالحی در فهرست سیاه اتحادیه اروپا، وی اجازه سفر به این اتحادیه را ندارد.هرچند به ظاهر صالحی به دعوت وزارت امور خارجه‌ی قبرس به این کشور سفر کرده اما تحت بازداشت پلیس مبارزه با تروریسم این کشور قرار گرفته است.گزارشها از لارناکا حاکی است که دستگیری صالحی توسط نیروهای امنیتی که با یک هواپیمای ویژه به همراه یک هیات 19 نفره وارد فرودگاه آن شهر شده بود، باعث بروز تنش در این فرودگاه شده، اما با مداخله وزارت خارجه قبرس مشکل بر طرف و او از بازداشت رها شده است.
خبرگزاری‌های قبرس می نویسند، اراتو کوزاکو مارکولی، وزیر خارجه قبرس، به مقام‌های فرودگاه گفته است که نام آقای صالحی که پیشتر ریاست سازمان انرژی اتمی ایران را بر عهده داشت، قبلن در فهرست سیاه اتحادیه اروپا بود، اما از سال ۲۰۱۰ و پس از واگذاری پست وزارت خارجه ایران به صالحی، نام وی از این فهرست حذف شده است.صالحی در مورد هدفش از مسافرت به قبرس که به تازگی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده گرفته در تهران به خبرگزاری حکومتی مهر گفت: "امیدواریم با توجه به روابط خوب ایران و قبرس بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و روابط ایران و اتحادیه اروپا را نزدیک کنیم."اما صالحی همان ابتدای ورودش به قبرس با در بسته رو برو شده و دستبند پلیس مبارزه با تروریسم به دستهایش آشنا می شود، تا همه جانیان و تبهکاران رژیم ولایت فقیه بدانند که دنیا نسبت به جنایاتی که آنها بر علیه مردم ایران روا می دارند بی تفاوت نیست. تحریمهای اتحادیه اروپا بر علیه رژیم به زودی آغاز خواهد شد و دیپلماسی شکست خورده رژیم بحران آفرین ولایت فقیه ناتوانتر از آن است که بتواند با بند و بست جلو آنرا بگیرد.
از سوی دیگر این اتفاق نشان می دهد که همچون سفر احمدی نژاد به برزیل که از سوی مقامات رسمی آن کشور مورد بایکوت قرار گرفت، صالحی نیز با بی توجهی همتای قبرسی خود رو برو شده است. و الا حضور یک نفر از وزارت خارجه قبرس در فرودگاه کافی بود که بازداشت چند ساعته صالحی به زمان کمتری تقلیل پیدا کند.
انزوای بین المللی رژیم و بی اعتنایی و بایکوت دیپلماتیک کشورهای مختلف نسبت به مقامهای رسمی آن، نشانه بی اعتباری رژیم کامل رژیم ولایت فقیه در نزد جامعه بین الملل است. جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر