۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

بازداشت یك هنرمند نوكیش مسیحی در مشهد


خبرگزاری هرانا - وحید زردی از نوکیشان مسیحی در مورخ ۶ خرداد ۱۳۹۱ توسط ماموران امنیتی لباس شخصی در شهر مشهد بازداشت شد.
به گزارش محبت نیوز، وحید زردی بهمراه همسر و تعدادی دیگر از نومسیحیان که در یک کلیسای خانگی به جهت عبادت و پرستش و تعلیم کتاب مقدس (انجیل) دور هم گرد آمده بودند بازداشت شد. در این کلیسای خانگی با ورود ماموران امنیتی، کلیه افراد در محل بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافتند و آن مکان نیز توسط ماموران لباس شخصی بدقت مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت.
وحید زردی فارغ التحصیل لیسانس موسیقی دانشگاه سوره در تهران و از هنرمندان مسیحی است که تاکنون برای تولید آثارش در برخی از جشنواره‌های سراسری هنری کشور از جمله بخش تئا‌تر با برخی از هنرمندان بنام کشور همکاری داشته و برای ساخت موسیقی "اثر" جوایزی را نیز دریافت کرد. وی همچنین در برخی روزنامه‌های کشور نیز مطالبی در باب موسیقی و خدا‌شناسی به نگارش می‌پرداخت.
بر پایه این گزارش، همسر وحید زردی پس از بازداشت به دلیل روزهای آخر بارداری و شرایط جسمی ضمن تهدید از سوی ماموران امنیتی، با دادن تعهد و اینکه در هر زمان که از ایشان خواسته شد به اداره و یا سازمانهای مربوطه در مشهد مراجعه کند بطور موقت آزاد شد، همچنین از وی خواسته شد تا نسبت به انتشار خبر و یا گفتگو با رسانه‌ها سکوت کند.
هنوز گزارش دقیقی از جزئیات و اسامی دیگر بازداشت شدگان احتمالی کلیسای خانگی در مشهد منتشر نشده است.
پیش از این نیز روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی در خبری، گسترش کلیساهای خانگی در شهر مذهبی مشهد را سازمان یافته و حاکی از برنامه ریزی‌های گسترده عوامل استکبار دانست و از کشف ۲۰۰ کلیسای خانگی در این شهر خبر داده بود!
وحید زردی متولد ۱۳۵۸ در نیشابور و ساکن تهران می‌باشد، که از زمان بازداشت ایشان تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت و محل نگهداری وی در دست نیست و نامبرده هیچ تماسی نیز با خانواده و دوستان خود نداشته و همین امر نگرانی‌ها را در مورد وضعیت وی افزایش داده است.
وحید زردی پیش از این نیز در سال ۱۳۸۶ به دلیل اعتقادات و باورهای مسیحی بهمراه تعدادی دیگر از همفکران خود توسط ماموران اطلاعات نیشابور بازداشت و در زیر شکنجه‌های روحی به مدت ۴۸ ساعت مورد بازجویی قرار گرفت که تا مدت‌ها اثار این شکنجه‌های روحی با وی بود.
همچنین گزارشات رسیده حاکی از این است که، در پی بازداشت وحید زردی در کلیسای خانگی در مشهد، همزمان در شهر نیشابور دومین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی، یک کلیسای خانگی دیگر شناسایی شده و با هجوم ماموران امنیتی به آن مکان کلیه افراد بازداشت و به اداره اطلاعات نیشابور منتقل گردیدند. هنوز از تعداد و اسامی کامل افراد گزارشی منتشر نشده اما منابع خبری از بازداشت و شناسایی دو تن از این افراد بنامهای «علیرضا» و «هادی» خبر می‌دهند که از وضعیت این افراد نیز کماکان اطلاع دقیقی در دست نیست.
همچنین خبرهای رسیده حاکی است، که ۱۵ روز قبل از این حادثه «علیرضا» توسط اداره اطلاعات نیشابور احضار و در خصوص مسیحیان منطقه و فعالیت آنان به شدت مورد بازجویی قرار گرفته بود.
شهر نیشابور از شهرهای مهم استان خراسان شناخته می‌شود. چندی پیش نیز روزنامه محلی خراسان جنوبی، به نقل از آیت... سبحانی از مراجع تقلید استان خراسان، ضمن هشدار نسبت به فعالیت مسیحیت در کشور، از افزایش فعالیت آنان خبر داد. این مرجع تقلید شیعه بدون ذکر منبع، «از مسیحی شدن ۶۰۰ نفر در نیشابور توسط مبشرین مسیحی خبر داد» وی نامی از نهاد و یا سازمانی که این ارقام را ارائه داده ذکر نکرده است!
پیش از این نیز برخی آیت الله‌ها از جمله مصباح یزدی و وحیدخراسانی از مراجع طراز اول شیعیان ایران توهین‌های تندی را به آئین مسیحیت و مسیحیان ایران نسبت داده بودند. این افراد در مورد افزایش گرایش جوانان به مسیحیت بار‌ها به مسئولان حکومتی و مقامات قضایی هشدار داده بودند و همین اظهارات سبب افزایش فشار و تهدید و دستگیری و شکنجه شماری از مسیحیان و نوکیشان مسیحی توسط نیروهای امنتیی و قوه قضائیه بخصوص در شهرهای مذهبی کشور شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر