۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

گرانی نان؛ حذف لُقمه خالی




با افزایش ناگهانی و دُزدانه ی بهای نان، منبع پایه ای تغذیه ده ها میلیون نفر، دست گُرسنگی زای آیت الله خامنه ای و شُرکا به گونه بی پرده تری بر سُفره مردم ایران دراز شده است. آنها به این وسیله، در حال اجرای شرایط جنگی در کشور هستند.
رسانه های حُکومتی از افزایش 25 تا 27 درصدی قیمت نان در اُستانها و شهرهای مُختلف کشور خبر داده اند. این منابع در روزهای گُذشته با انتشار اخبار و یا نقل قولهای ضد و نقیض از مسوولان حُکومت پیرامون احتمال گران شدن نان یا آرد، به گونه آشکار در حال آماده سازی زمینه روانی اقدام مزبور بودند.
تهاجُم حُکومت به ساده و فراگیرترین نیاز تغذیه ای جامعه، به گونه عملی به مفهوم اعمال شرایط بُحران بر کشور و مُدیریت فوق العاده اقتصاد بر مبنای محدودیتها و ناگُزیریها است. افکندن خودسرانه کشور به گرداب چنین فلاکتی به اندازه کافی وخیم هست، اما شرایط وقتی بدتر می شود که هیچ نشانه ای از تمایل رهبران جمهوری اسلامی به دخالت دادن این فاکتور در تصمیمهای سیاسی خود به چشم نمی خورد؛ حتی زمان کوتاهی پیش از توسُل به کسب درآمد بیشتر از نان، آقای خامنه ای در باره "پیشرفت" و "رکورد شکنی" حکومت اش خطابه می خواند.
بی تردید رهبر جمهوری اسلامی، جنس آن چه که می بافد را در دفتر دارد، اما برای او و همدستانش چنین می نماید که تحمیل گُرسنگی و سووتغذیه به طبقات و اقشار پایین جامعه بسا ساده تر و کم دردسر تر از کنار گذاشتن تدبیرهای نابخردانه، فلاکت زا و فساد برانگیز خود در سیاست و اقتصاد باشد.

 منصور امان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر