۱۳۹۱ خرداد ۲۶, جمعه

محکومیت قطعی سه فعال سیاسی به حبس تعزیری در تبریز


خبرگزاری هرانا - سه تن از فعالین سیاسی آذزبایجان شرقی بنامهای ابراهیم فرج‌زاده، رضا ابری، علی حسین تهمتن ایرانق به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از شش ماه تا یک سال حبس محکوم شده و حکم جلب ایشان نیز صادر شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه تن از فعالین سیاسی آذربایجان شرقی بنامهای ابراهیم فرج‌زاده، رضا ابری، علی حسین تهمتن ایرانق که در روز ۸ دی ماه سال ۱۳۸۸ در جریان شرکت در مراسم تدفین چنگیز بخت آور بازداشت شده بودند، به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم شدند.
این سه نفر که به همراه ابراهیم آسمانی و هادی مرتضی سیلاب بازداشت گردیده بودند، به مدت چندین هفته در دایره آگاهی و اطلاعات تبریز، مورد شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفتند. پرونده هر پنج نفر سپس به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز ارجاع و هر پنج تن تحت عنوان اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی تفهیم اتهام می‌گردند.
پس از برگزاری دو جلسه در دادگاه انقلاب تبریز، که طی هر دو جلسه رسیدگی وکیل مدافع متهمین به نفس و نحوه بازداشت ایشان اعتراض می‌کند، هر پنج نفر از اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور تبرئه می‌گردند.
در این بین رضا ابری به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری، ابراهیم فرج‌زاده و علی حسین تهمتن به اتهام تبلیغ علیه نظام هرکدام به شش ماه حبس تعزیری محکوم گردیدند.
گفتنی‌ست، ابراهیم آسمانی به حبس تعلیقی محکوم و هادی مرتضی سیلاب از کلیه اتهامات وارده تبرئه گردید.
احکام صادره در شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی به ریاست محمد ایمانی و علی‌زاده (مستشار شعبه مذکور) و در غیاب وکیل مدافع متهمین مورد تایید قرار گرفت و حکم جلب ابراهیم فرج‌زاده، رضا ابری، علی حسین تهمتن ایرانق از سوی این شعبه صادر شد.
روز سه شنبه بیست وسوم خرداد ماه، مامورین کلانتری ارجاعات قضایی تبریز، با مراجه به درب منازل سه نفر مذکور در صدد جلب آن‌ها برمی آیند که بدلیل عدم حضور ایشان در منزل تاکنون موفق به این امر نشده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر